Ik heb even een vraagje, ik ga mn linkerborst preventief laten verwijderen dit gaat 13 augustus gebeuren. Ik was bij mn pc (plastisch chrirurg) ik ging uit van directe plaatsing van de juiste prothese dus niet met expander. Dit heb ik wel gehad bij mn geamputeerde borst. Nu word ik huid-en tepelsparend geopereerd en dus direct de prothese. Hier was nog twijfel over wel of niet met expander. het is zo dat ze onder de 500cc direct prothese plaatsen onder borstspier en boven 500 eerst expander. Dit heeft te maken dat de prothese in een openwond gelegd wordt hoe meer cc hoe zwaarder de prothese hoe meer irritatie van de wond, de expander zouden ze er leeg inplaatsen en later beginnen met opvullen. Nu is mijn prothese rechts 495 cc dus komt er aan de andere kant natuurlijk hetzelfde formaat.

Dit is net geen 500. Dus we gaan het proberen. Nou is mijn vraag is dit wijsheid? of toch eerst met expander. Ik heb de afgelopen 3 jaar al 4 operaties gehad ik vind het wel genoeg en wil eigenlijk niet voor die expander gaan. Mijn pc zegt we gaan het gewoon proberen, en 6 weken echt niets doen linker arm ontzien want bij iedere beweging verschuif die prothese iets en dat kan irritatie geven.
Heeft iemand ervaring met direct plaatsing van prothese onder de borstspier en hoeveel cc was dat dan?
Graag hoor ik wat reacties.
Alvast bedankt.