Hoe lang voordat geopereerde borst in vorm is

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Kitty

Hoe lang voordat geopereerde borst in vorm is

Bericht door Kitty » ma 06 jan 2020, 20:54

Hoi allemaal!
Ik ben een maand geleden onder het mes geweest om mijn borsten gelijk te maken na borstkanker (verkleining van een van de borsten, de aangedane borst was al kleiner gemaakt na weghalen van een behoorlijk gebied).
Wanneer zie je nu ongeveer het resultaat goed? Het is nu nog niet goed te zien weet ik wel, de net geopereerde borst lijkt nu weer kleiner dan de niet geopereerde. (zo kun je bezig blijven). Maar snap ook dat het nog gezwollen etc is.
Elizabeth hoe was dat bij jou? Weet dat jij het ook hebt gedaan :-)

Elizabeth

Re: Hoe lang voordat geopereerde borst in vorm is

Bericht door Elizabeth » wo 08 jan 2020, 09:58

Dag Kitty,

Mijn ‘gecorrigeerde’ rechterborst is ook een fractie groter gebleven dan de linkerborst waar de tumor in zat.
Ik heb na de operatie de gecorrigeerde borst dagelijks gemasseerd om vocht af te voeren ( operatie) en het litteken losser en soepeler te krijgen. Het werd toen wel minder. *De tepel op de linkerborst waar de tumor in zat is in de 2 / 3 jaren ná de bestraling ook nog wat opzij getrokken. Veranderde dus sowieso. Deze heb ik na de operatie toen ook toen dagelijks gemasseerd. ( advies ziekenhuis voor vocht afvoer en litteken versoepeling - maar ook om de ‘littekens ín de borst verhardingen,verklevingen door de bestralingen tegen te gaan) Dus ja, ik heb ik dus ook 2 borsten die blijvend íets van elkaar verschillen.
Maarrrrrr, ze passen beiden ‘keurig’ in mijn beha ;)

Ik hoop dat het uiteindelijke resultaat ( over een paar maanden) je voldoende tevreden stelt!
Groetjes, Elizabeth

Dees
Beheerder

Re: Hoe lang voordat geopereerde borst in vorm is

Bericht door Dees » do 09 jan 2020, 13:21

Oeh, ik weet het echt niet. Na mijn borstreconstructies heeft het echt tijden geduurd, misschien wel jaren voordat ze echt uitzakten....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Plaats reactie

Terug naar “Stel je vraag HIER”