Taxol

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Bianca

Taxol

Bericht door Bianca » wo 28 aug 2019, 15:27

Hallo allemaal,

Dinsdag begin ik aan een reeks van 12 wekelijkse Taxol kuren. Ik hoefde geen anti misselijkheid tabletten van te voren in te nemen en de eerste kuur loopt in 3 a 4 uur door. De kuren daarna zullen in 2 uur lopen. Ik heb aangegeven dat ik wíl stoppen zodra ik last krijg van tintelingen in mijn vingers en/of tenen en dit was géén probleem.
Hoe hebben jullie deze kuur doorstaan? Wat kan ik het beste eten voor de kuur? Hoe lang liep het infuus bij jullie door? En hoe zit het met misselijkheid? Kan ik gewoon zelf autorijden?
Graag lees ik jullie ervaring.

Kitty

Re: Taxol

Bericht door Kitty » wo 28 aug 2019, 18:43

Hoi Bianca
Ik heb m goed doorstaan. De laatste niet meer gedaan vanwege tintelingen ( kreeg lichte tintelingen rond de 8e keer) maar nu jaar later nergens last meer van. Hij liep in een uur door bij mij. Pas tegen het einde ( kuur 10) wat meer weeïg / misselijkheid maar niet extreem. Pilletje helpt dan. Ik at na de kuur het liefst lekker soep of zoiets dat werkte het beste ( voelde ik me rest van de week beter).
Je kan wel heen autorijden maar niet terug. Te wazig van de anti allergie dingen die ik er bij kreeg. Ben de naam vergeten iets met een f??
De nacht na de kuur sliep ik altijd super en dag daarna voelde ik me lekker zombie acht ig niet naar. Hongerig en lekker hangen en slapen. Dagen daarna wat meer last van darmen en beetje spierpijn etc. Veel drinken helpt. Moe ... Tussen de middag deed ik altijd een tukje. Snachts beetje onrustig ( behalve de eerste nacht :-) ). Op het eind wat pijnlijke nagels.
Laat maar weten als je nog vragen hebt!!! Heb je ook AC gehad?
Succes hè... Groetjes Kitty

PS en : na de kuur tumor weg!!

Bianca

Bericht door Bianca » do 29 aug 2019, 17:36

Hoi Kitty,

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord en tips! Nog 1 vraagje..wat kan ik het beste eten voor de kuur? Ik krijg a.s. dinsdag mijn eerste om 08:10, en ik moet eerlijk zeggen dat ik wat angstig ben. Ik heb hiervoor 4x EC gekregen en daarvan wist ik op den duur waar ik aan toe was. Maar deze kuur is andere koek, geen idee hoe ik mij ga voelen. Ik hoop maar dat ik geen allergische reacties krijg, daar ben ik het meest bang voor.
Neuropathie ben ik niet bang voor, want ik heb afgesproken met mijn oncoloog dat zodra ik tintelingen krijg ik meteen stop.

Groetjes Bianca

Kitty

Bericht door Kitty » do 29 aug 2019, 18:34

Hoi Bianca heb je eerder last gehad van allergische reacties dan? Het maakt niet zoveel uit hoor wat je eet. Iets gezonds :-).
Het is echt goed te doen. Men zegt dat dit een ' lichte' kuur is. Het komt vast goed!! Maar ik snap je. Je kent de reacties van je lichaam op de andere kuur. Ik moet zeggen bij taxol was het soms ook net of het lichaam er aan went ( bij mij en een collega patiënt). Zet m.op?!! Krijg je daarna nog operatie of heb je die al gehad?

Liefs Kitty

Kitty

Bericht door Kitty » do 29 aug 2019, 18:36

PS en je krijgt ook iets tegen allergie. En als je dan nog reageert doen ze ter plekke wel iets. Jou kuur loopt lang in dus ze houden je goed in de gaten je bent in goede handen

Bianca

Bericht door Bianca » do 29 aug 2019, 21:29

Hoi Kitty, ik heb tijdens de EC 1 keer een reactie gekregen waar ik best van geschrokken ben, dus vandaar mijn angst nu. Ik heb nog geen operatie gekregen die volgt na de kuren en daarna krijg ik nog bestraling en hormoontherapie voor 5 jaar. Klopt, de kuur loopt inderdaad lang in, dit is altijd het geval de eerste keer. Daarna zal het 2 uur gaan duren is mij verteld Ik hoop maar dat het meevalt..

Bianca

Bericht door Bianca » do 29 aug 2019, 21:31

Oh ik weet niet of ik iets krijg tegen allergische reacties..Ik denk het bijna wel. Zal er naar vragen dinsdag voor ze gaan beginnen.

Sandra64benik

Bericht door Sandra64benik » vr 30 aug 2019, 12:46

Hoi,

Ik heb indertijd 9 taxolkuren gekregen, vooraf aan de taxol tavegil tegen een eventuele allergische reactie (daar werd ik suf van, ik sliep meestal tijdens het inlopen van het infuus) en dexamethason. Die dexamethason vond ik geweldig: energie voor 10 de twee dagen na de chemo. De eerste keer moest ik dat wel op dag drie bekopen met lichte koorts, teveel gedaan de dagen ervoor :) Zoveel energie, dat mijn directe collega vroeg of ik ook 'uit' kon, ratelen alsmaar door. Ik had wel wat last van bijwerkingen: botpijn in m'n bovenbenen en voetzolen die brandden, maar niet heet aanvoelden. Op het eind werd dat tintelen wel erger, maar ik heb de 9 kuren gewoon kunnen volmaken. Inmiddels 5 jaar verder en nergens meer last van, alleen af en toe nog steeds warme voetzolen (voor m'n gevoel dan).
Ik kreeg op een bepaald moment wat jeuk bij mijn vingernagels, heb daar toen onmiddellijk daktarin opgesmeerd voor het geval het een beginnende schimmelinfectie zou zijn, nooit meer last van gehad.
Ik vond de taxol echt heel prima te doen.

Succes, Sandra

Ingy

Bericht door Ingy » vr 30 aug 2019, 14:16

Ik heb taxol gehad in combinatie met carboplatin (eens per 3 weken).
Taxol vond ik goed te doen, zeker in vergelijking met AC. Je krijgt iets door het infuus tegen allergische reactie, hierdoor ben je wel.echt suf. Ok sliep thuis altijd lekker de eerste twee dagen. Daarna ging het wel weer, van de AC was ik echt gesloopt. Aan het eind wat tintelingen gekregen, met de warmte van vorig jaar was dat af en toe echt niet leuk, maar nu negens last meer van.

Gesloten

Terug naar “Augustus 2019”