Implantaten vervangen

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Annemijn

Implantaten vervangen

Bericht door Annemijn » ma 19 aug 2019, 10:17

Hi!
5 jaar geleden was ik hier ook op het forum met de ontdekking van het BRCA-1 gen. Destijds in het AVL laten opereren, met twee maal siliconen implantaten. Ik had toen ook niet genoeg buikvet voor een diep flap en het idee was destijds eerst eens kijken hoe dit zou bevallen. Nu zou ik toch wel graag van deze protheses af willen maar heb ik wel een alternatief? Nog steeds weinig buikvet hier, heb een BMI van 23, op zich wel echt heupen met vet. Zijn er inmiddels al nieuwe methodieken of inzichten als alternatief voor de siliconen implantaten?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Matcha

Re: Implantaten vervangen

Bericht door Matcha » di 20 aug 2019, 11:45

Beste Annemijn,

Ik heb geen antwoord op je vraag alleen ik zou iets willen vragen over de siliconen, ik heb zelf jaren geleden een borstamputatie gehad en ben nu klaar met alle behandelingen, nu ben ik aan het nadenken over wat voor reconstructie ik zou willen/kunnen gaan doen. Nu hoor ik de laatste tijd heel veel negatieve dingen over siliconen implantaten lekken etc, is dat de reden van dat je ze weg wil laten halen of heb je last van de implantaten? Als je er niet op wil antwoorden begrijp ik dat.

groetjes Matcha

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 21 aug 2019, 11:39

Hoi Annemijn, wat is de reden dat je van die implantaten af wilt? Is dat vanwege alle commotie? Misschien is het dan goed deze informatie te lezen en hier nog meer.

Ik denk dat je zonder klachten ook niet in aanmerking komt voor vergoeding van een andere borstreconstructie.

Ik wil je niet ontmoedigen, hoor, maar misschien goed om even stil te staan bij de vraag waarom je dat eigenlijk wilt. Laat je weten als ik iets kan doen?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Willemien

Bericht door Willemien » za 24 aug 2019, 06:32

Hoi Annemijn,
Misschien is de Breast Trial iets voor je. https://www.thebreasttrial.com/
Daar kan het vet van je heupen voor worden gebruikt. Bij mij is ook vet van de benen gebruikt en van mijn flanken.
Groeten Willemien.

Gesloten

Terug naar “Augustus 2019”