Hoe ziet een lokaal recidief eruit?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Matcha

Hoe ziet een lokaal recidief eruit?

Bericht door Matcha » wo 15 mei 2019, 13:25

Hoi ik ben nieuw hier en heb een vraag over lokale terugkeer van borstkanker.
Bij diagnose in 2011 was ik 29 en heb toen een borstamputatie gehad, bestraling, chemo, hormoontherapie en nu al een aantal jaar tamoxifen. Nu heb ik sinds een week een klein wondje (wel dicht met een korstje erop) van zo'n 4 mm, op de plek van de borstamputatie, het zit niet op het litteken een cm ongeveer daaronder, doet geen pijn en ziet er ook niet ontstoken uit ofzo.
Nu wilde ik weten of er een risico is dat dit een lokaal recidief zou kunnen zijn of een uitzaaiing naar de huid, ik lees overal wel dat een lokale terugkeer meestal de 1ste 2 jaar plaatsvind. Hoop dat jullie me wat meer kunnen vertellen.
Weet niet of ik dit moet aankijken of naar de dokter moet.

Matcha

Re: Hoe ziet een lokaal recidief eruit?

Bericht door Matcha » do 16 mei 2019, 15:53

Vraag is niet meer van toepassing, ben inmiddels bij arts geweest

Fraz01

Bericht door Fraz01 » do 16 mei 2019, 17:02

Hoi, ik hoop dat het goed is ?

Groetjes,

Feaz

Matcha

Bericht door Matcha » do 16 mei 2019, 21:56

Ja gelukkig wel 😃. Gewoon een wondje mogelijk geirriteerd door de plakprothese die ik heb. Dus allemaal stress voor niks gelukkig

Fraz01

Bericht door Fraz01 » do 16 mei 2019, 22:00

Pffff fijn gelukkig. Dat was dus een pam ( periodieke angst moment) helaas herkenbaar. Ik probeer nu een of twee weken te wachten bij een pijntje, wondje of bobbeltje voor ik naar de arts ga. Vaak is het dan vanzelf weg gegaan.

Maar ben blij om te horen!

Groetjes,

Fraz

Matcha

Bericht door Matcha » vr 17 mei 2019, 06:58

Ja idd een pam. Ik doe dat normaal ook, maar dit kon ik niet uit mijn hoofd zetten dus dacht ga maar even ipv rondlopen als een wrak :lol:

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » ma 20 mei 2019, 10:45

Ach gelukkig dat ik hier niet meer op hoef te reageren.... Antwoord was geweest: Een verharding, een knobbel, rode plekken, wondjes die niet dichtgaan..... Dat soort dingen
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Mei 2019”