Te hoog Ferritine gehalte

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Jacq_67

Te hoog Ferritine gehalte

Bericht door Jacq_67 » ma 13 mei 2019, 19:46

Hallo,
De laatste tijd was ik enorm moe (maanden) en de laatste tijd zag ik er slecht uit met kringen rond mijn ogen.
Ik weet dit aan verschillende oorzaken, ik was in december na een conflict mijn baan kwijtgeraakt, mijn vader overleed eind maart en in dezelfde week werd ik geveld door een venijnig griepvirus. Daarnaast waren (en zijn) we bezig met de verkoop van onze woning en gaan wellicht verhuizen, ik bedoel, het is nogal wat, je zou van minder doodmoe worden!
Maar ergens zat het me niet lekker, ik dacht, voordat ons huis is verkocht (en we verhuizen naar een grote boerderij!), wil ik weten of mijn bloed oke is. Afgelopen vrijdag bloedgeprikt en vandaag belde ik de huisarts, deze is helaas altijd erg kort van stof en hij zei me dat mijn bloed er keurig uitzag maar dat het ferritine gehalte te hoog is (197 ug/l norm 14-186). Hij vroeg me of ik preparaten gebruik en inderdaad, sinds mijn borstkanker in 2013, gebruik ik capsules van dr. Henk Fransen (vitaal & immuun capsules) daar zit van alles in maar heb geen idee of daardoor het ferritine gehalte te hoog is. Mijn huisarts vindt dat ik 2 maanden dit preparaat niet moet slikken en dan nog eens kijken of het gehalte is gezakt.
Maar ik voel me enorm zenuwachtig nu, want ik lees op internet dat een te hoog ijzergehalte veel schade kan toebrengen aan de lever, maar ook dat het kan ontstaan door slechte celdelingen (kanker?) maar ook door bijv. een ontsteking. Aangezien we midden in de koop/verkoop van onze woning zitten, weet ik niet wat ik nu moet? Is dit heel ernstig? moet ik naar mijn oncoloog? Mijn bezinking was ook hoog (uitslag 17, norm 1-12), evenals de glucose (6) en ijzer.
Kunnen jullie met mij meedenken? Alvast hartelijk dank!

Kitty

Re: Te hoog Ferritine gehalte

Bericht door Kitty » ma 13 mei 2019, 22:13

Ik zou Henk even mailen en de situatie voorleggen. Daarnaast zou ik het ziekenhuis bellen en de vraag voorleggen!! Ik weet het zelf inhoudelijk niet!! Liefs .

Dees
Beheerder

Re: Te hoog Ferritine gehalte

Bericht door Dees » ma 20 mei 2019, 09:24

Beste Jacq, de reputatie van Henk Fransen is die van een kwakzalver. Ik laat in het midden of dat zo is. Ik zou zelf absoluut geen preparaten slikken. Het kan een gevaar betekenen en je weet absoluut niet of het iets goeds doet. Als je gezond eet en gezond leeft, is dat echt voldoende.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Mei 2019”