Steeds minder werking

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Kayra

Steeds minder werking

Bericht door Kayra » do 10 jan 2019, 19:49

Kan iemand zeggen waarom elke behandeling die je krijgt naa rde eerste lijn minder zou werken en is dat altijd of zijn ook mensen die waar de tweede juist beter en langer gaat dan eerste.
Van her 2 neu+

Dees
Beheerder

Re: Steeds minder werking

Bericht door Dees » do 10 jan 2019, 20:42

Hoi Kayra, die kankercellen zijn heel slim, die passen zich steeds aan, dus sommigen worden vernietigd, maar de hardnekkigste blijven over. Op een gegeven moment kunnen ook eigenschappen als hormoongevoeligheid en Her2Neu wegvallen. Bij mijn weten is het wel een soort wet dat de periode tussen de eerste en tweede lijn langer is dan tussen de tweede en de derde lijn, maar het kan zomaar zijn dat daar ook weer uitzonderingen op zijn. Als je het gevoel hebt dat dit bericht je hoop ontneemt, duim ik heel hard voor jou dat jij zo iemand bent bij wie de tumor onverwacht beter reageert op en volgende lijn.

Ken je dit artikel? Het is al wat ouder, maar grosso modo is het nog actueel. Er komen wel steeds meer therapieën en lijnen bij.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Nimfy

Bericht door Nimfy » za 12 jan 2019, 19:40

Hoi Dees en Kayra,

Op de andere borstkanker site staan 2 dames waarvan de opvolgende chemo lijnen toch langer goed werkte dan de eerste. De verpleegkundige in het zkh dat het idd de statestieken zijn maar dat ze in de praktijk het toch ook echt anders meemaken.
Heeft ze me verkeerd voorgelicht?
Vind het een goede vraag van je Kayra

Groeten nimfy

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » ma 14 jan 2019, 20:14

Het is altijd hoopvol als mensen kankerbehandelingen beter verdragen en als ze langer leven dan verwacht. Ik gun dat heel veel mensen.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Januari 2019”