Foutmarge petscan

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Foutmarge petscan

Berichtdoor K84 » wo 09 jan 2019, 22:38

Voorbije maand deed ik mijn verhaal over de PET/CT die aantoonde dat de primaire tumor in de borst terug meer activiteit vertoonde terwijl de uitzaaiingen in botten en lever niet meer waarneembaar zijn op scan.
Vandaag kreeg ik een echo van de borst die aantoonde dat de tumor t.o.v. de echo van vorige maand verder gekrompen was met 3 mm. OEF dus...

Een verklaring voor het beeld op de PET/CT kan volgens de oncoloog zijn dat de "goede cellen" die de vernietigde kankercellen opeten, hard aan het werk waren. Die cellen gebruiken dezelfde radioactieve glucose en kunnen dus ook tekenen op PET-scan. Is dit een plausibele verklaring?

De tumor wordt volgende week trouwens ook operatief verwijderd. Ik hield voet bij stuk, tegen de argumenten van de artsen in... Hiervoor wordt wel 6 weken de behandeling met Palbociclib gestaakt (zodat wonde goed kan herstellen), antihormoon en botversterkers worden wel verdergezet. Is zonder gevaar volgens de oncoloog. Maar het maakt me verdorie weer zo onzeker...
K84

Re: Foutmarge petscan

Berichtdoor Dees » do 10 jan 2019, 14:41

Hoi K84, oeh dat is goed nieuws zeg. Nu je het zegt, dat heb ik wel eens vaker gehoord, ook na bestraling, dat je dan een reactie ziet die eigenlijk iets goeds betekenen. Ik snap overigens helemaal dat je die tumor verwijderd wilde hebben. Soms kan zo'n tumor door de huid groeien en dat is echt heel naar. Op verschillende congressen werd gesproken over een 'drugholiday' en dat dat de werking van therapie juist weer zou kunnen verbeteren. Misschien helpt dat om deze zes weken zonder palbociclib door te komen.

Veel sterkte en succes !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Stel je vraag HIER