Perjeta werkr niet meer.

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Ravelijn

Perjeta werkr niet meer.

Bericht door Ravelijn » vr 04 jan 2019, 22:41

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier.
Ik heb uitgezaaide her2neu positieve borstkanker waarvoor ik de afgelopen bijna 3 jaar Perjeta heb gekregen. Deze lijkt nu niet meer te werken. Mijn labuitslagen zijn helemaal goed. Maar op de scan was er iets te zien in wat ze de hilus noemen en de klieren. Ik zelf heb het gevoel dat het een longontsteking is maar het kan evengoed iets anders zijn en dir wil dan zeggen dat de Perjeta niet meer werkt.
Wat komt er als behandeling na Perjeta? En heb ik kans dat ik met dat nieuwe middel langere periode ziektevrij blijf dan nu met Perjeta?

Groeten Ravelijn.

Dees
Beheerder

Re: Perjeta werkr niet meer.

Bericht door Dees » za 05 jan 2019, 13:41

Hoi Ravelijn, getsie wat spannend. Was de tumor ook nog hormoongevoelig? Welke chemo's heb je al gehad? Zijn er ook tumormarkers bepaald? Stijgen die?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Ravelijn

Bericht door Ravelijn » za 05 jan 2019, 15:52

Nee dees de tumormarkers blijven laag. Normaal 18 nu 16.
Ik heb paclitaxel gekregen in combin met nog een taxaan. En daarna dan de trastuzumab en pertuzumab. Ik heb de alleen Her2Neu positieve variant. Is niet hormoongevoelig.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » ma 07 jan 2019, 11:32

Hoi Ravelijn, het kan wel hoor dat er iets oplicht dat toch geen woekerende ziekte is maar een verkoudheid of longontsteking. Je kunt ook best even afwachten. Wellicht is nu Xeloda met lapatinib een optie, alhoewel mensen er vrij heftige diarrhee van krijgen...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Ravelijn

Bericht door Ravelijn » ma 07 jan 2019, 13:12

Oke dank je wel voor de reactie!
Hoe lang is het gemiddeld dat de perjeta werkt? Is bijna 3 jaar niet weinig?

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 10 jan 2019, 21:41

Ik vind bijna drie jaar heel veel, maar ik snap ook wel dat je had gehoopt dat het langer was. Ik hoop dat de volgende lijn goed gaat werken.
Groeten, Dees

Gesloten

Terug naar “Januari 2019”