Nog steeds in de overgang?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Marleen72

Nog steeds in de overgang?

Bericht door Marleen72 » do 03 jan 2019, 00:52

Hoi,

Wilde graag weten hoe lang de overgang kan duren...
2011 chemo
2013 eierstokken verwijderd
5 jr tamoxifen gehad.
Nu lijkt t wel of ik last v opvliegers krijg, zou dat nu nog kunnen???
Groetjes Marleen

Dees
Beheerder

Re: Nog steeds in de overgang?

Bericht door Dees » do 03 jan 2019, 22:03

Hoi Marleen, omdat je geen eierstokken meer hebt, blijf je voorgoed postmenopausaal. Overgangsklachten kunnen wel tien jaar aanhouden. Begrijp ik goed dat je die 5 jaar met tamoxifen nergens last van hebt gehad? En waren je eierstokken toen al verwijderd?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Marleen72

Bericht door Marleen72 » vr 04 jan 2019, 16:02

Mn eierstokken zijn tijdens de dubbele diepflap (2013)verwijderd... ik slikte toen ongeveer n half jr tamoxifen... de overgangsklachten kunnen dus wel 10 jr duren? Ik heb tijdens de tamoxifen geen opvliegers gehad (of door de andere kwaaltjes niet opgevallen) dacht omdat ik er nu meer last v heb dat ik misschien tekort tamoxifen heb gehad..

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » ma 07 jan 2019, 11:29

Hoi Marleen, ik weet het niet. Het is op zich best gek om opvliegers te krijgen als je al zo'n tijd geen eierstokken hebt.... Ik zou voor de zekerheid toch ook even je schildklierwerking laten onderzoeken.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gast

Bericht door Gast » di 08 jan 2019, 05:37

Bedankt vj reactie, Dees!
Heb binnenkort toch een afspraak met mn huisarts en zal t er dan even over hebben..

Gesloten

Terug naar “Januari 2019”