snijrand niet schoon

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

snijrand niet schoon

Berichtdoor Tempori Parce » vr 16 nov 2018, 16:40

Aansluitend op mijn vorige vraag hieronder heb ik nog een vraag. De weggenomen tumor met de in mijn vorige vraag beschreven kenmerken, had geen schone snijrand. (In 1 mm rond het oorspronkelijke tumor gebied werden nog tumorcellen aangetroffen). Tevens werd er in de poortwachters klier tumorcellen aangetroffen van max. 6mm. De andere 3 verwijderde lympheklieren werden geen tumorcellen aangetroffen. De chirurg meent dat deze cellen dmv de bestralingen kunnen worden gedood en dat dit feitelijk hetzelfde resultaat geeft als opnieuw opereren. Ik twijfel daar aan. Heeft de chirurg gelijk? Kan iemand mij helpen met deze vraag?
Tempori Parce

Re: snijrand niet schoon

Berichtdoor Dees » ma 19 nov 2018, 16:57

Beste Tempori Parce, meestal wordt er inderdaad bestraald en niet opnieuw geopereerd. De poortwachtersklier met de kankercellen is verwijderd dus daar heeft heroperatie ook geen zin.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Re: snijrand niet schoon

Berichtdoor Tempori Parce » ma 19 nov 2018, 17:38

Dank voor het heldere antwoord!
Tempori Parce

Keer terug naar November 2018