biopt zegt Bloom Richardson Gr 3, na operatie GR 1

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

biopt zegt Bloom Richardson Gr 3, na operatie GR 1

Berichtdoor Tempori Parce » vr 16 nov 2018, 16:33

Mijn vrouw had na haar adjudante chemotherapie en herceptin behandeling van haar tumor van 2,7 cm graad 3 ,op de MRI geen zichtbare tumor meer. Tijdens de operatie bleek er nog 1,1 cm van de oorspronkelijke tumor te zijn en een tumor van 1 cm die in Situ was. Nu blijkt uit het pathologisch rapport dat beide tumoren Gr 1 geworden zijn en dat de mitosen per 2 mm2 nog naar 1 is. ...zijn deze beide (rest) tumoren dan feitelijk niet meer actief?
Tempori Parce

Re: biopt zegt Bloom Richardson Gr 3, na operatie GR 1

Berichtdoor Dees » ma 19 nov 2018, 16:56

Beste Tempori Parce, zo kun je dat niet zeggen. De cellen met de laagste graad zijn blijven zitten en niet verdwenen. Was er niet overwogen om naast trastuzumab ook pertuzumab te geven? Dat zou nu in de nabehandeling ook nog kunnen. Weet je iets over de aanwezigheid van hormoonreceptoren?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Tempori Parce » ma 19 nov 2018, 17:35

Ok, dat wist ik niet.

Pertuzumap en trastuzimap zijn beiden inderdaad gegeven. Haar ER+ is 90% en haar PR+ is ook 90%.
Tempori Parce

Berichtdoor Tempori Parce » ma 19 nov 2018, 17:36

Ok, dat wist ik niet.

Pertuzumab en trastuzumab zijn beiden inderdaad gegeven. Haar ER+ is 90% en haar PR+ is ook 90%.
Tempori Parce

Keer terug naar November 2018