Greipprik

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne, Team, Superuser, Angela, Sanne

Greipprik

Berichtdoor Pauze » zo 28 okt 2018, 08:32

Dit jaar voor het eerst de oproep gekregen, maar ik twijfel beetje.

Ik ben nu ruim 1, 5 jaar na alle behandelingen en vraag me af of mijn eigen afweer niet sterk genoeg is.?
Ik was voor mijn TN Borstkanker zelden ziek, nu is dat natuurlijk geen garantie...

Hoe denken jullie hierover?
Pauze

Re: Greipprik

Berichtdoor Dees » zo 28 okt 2018, 11:17

Hoi Pauze, er is eigenlijk geen reden om het niet te doen. Het hóeft ook niet persé hoor. Je risico op nare gevolgen van griep zijn niet ontzettend hoog. Als gezin zijn we de afgelopen jaren twee keer getroffen door de griep. Daar zijn we maanden ziek van geweest. We laten de griepprik zetten hoor.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Re: Greipprik

Berichtdoor KiWi0501 » di 30 okt 2018, 21:25

En voor alle vrouwen die in kuren zitten:
Wij werden geïnformeerd dat (ongeacht welke kuur je hebt) het het slimst is om de griepspuit 5 tot 7 dagen na toedienen van de kuur te krijgen. Ook bij uitgezaaide borstkanker. Misschien effe checken in iw eigen geval maar dit zeiden ze tegen iedereen in ons zknhs.
KiWi0501

Keer terug naar Oktober 2018