Invasief Micropapilair Carcinoom

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne, Team, Superuser, Angela, Sanne

Invasief Micropapilair Carcinoom

Berichtdoor Nikketik » di 23 okt 2018, 09:44

Goedemorgen,

Ik heb even een vraag naar aanleiding van mijn pathologisch rapport. Tijdens mijn biopt kreeg ik te horen een triple negatieve invasief carcinoom NST te hebben. Na Neo adjuvante chemo werd mijn tumor voelbaar en klinisch kleiner tot zelfs niet meer zichtbaar op de MRI scan vlak voor de operatie.

Na de operatie kreeg ik het pathologisch nieuws dat er nog 4.8 cm tumor uit mijn borst is gehaald. Dit is een stuk groter dan hij in het begin was en daarom heb ik mijn dossier opgevraagd.

Daarin wordt vermeld dat het om een invasief micropapillair carcinoom graad 3 gaat van 4.8 cm en er staat ook in dat in de invasieve tumor DCIS graad 3 is gevonden van maximaal 4.8 cm. Ik snap niets van deze diagnose en dit is mij ook niet verteld door de artsen.

Weet er iemand meer over het invasief micropapillair carcinoom. Ik kan namelijk weinig vinden en wat ik vind zijn deze tumoren meestal niet triple negatief.

Ik ben 34 jaar.

Alvast bedankt voor de reactie.
Nikketik

Re: Invasief Micropapilair Carcinoom

Berichtdoor Dees » do 25 okt 2018, 08:43

Hoi Nikketik,
Ik weet er niet zoveel van. Borstkanker kent heel veel subtypes en met wat ik zo vluchtig lees, zou ik zelf naar een expertisecentrum willen gaan en dan denk ik aan het Antoni van Leeuwenhoek in Amsterdam. Wat voor chemo heb je gehad? En daarna was er dus nog tumorweefsel aanwezig? Vaak wordt dan geadviseerd om nog capecitabine als nabehandeling te doen. Is er ook erfelijkheidsonderzoek gedaan?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Nikketik » do 25 okt 2018, 09:38

Hoi Dees,

Bedankt voor je reactie. Ik heb eerst 4x AC gehad en 12x Taxol. Tijdens de chemos slonk de tumor voelbaar en zichtbaar op echo's. De dag na de laatste chemo een MRI scan waarop de tumor niet meer te vinden was.

3 weken later een amputatie en op basis van die uitslag een pet voor overige uitzaaiingen. Die waren er gelukkig nog niet. Vervolgens een OKD ondergaan en vandaag de laatste tabletten van de eerste Capecetabine kuur. Na de 8 kuren wordt ik nog bestraald.

Ik heb mijn dossier opgevraagd en daar stonden rare dingen in zoals dat er op meerdere blokken van mijn tumor een mammaprint mogelijk is. Maar dit kan toch helemaal niet bij Triple Negatief? En een DCIS kan toch niet net zo groot zijn als de invasieve tumor. Het is toch het een of het ander?

Vond ook een naamsticker van een andere patient op mijn aanvraag voor het genetisch onderzoek. Ik ben niet genetisch belast maar ook daar heb ik na het vinden van andere patientgegevens mijn twijfels over.

Heb gisteren de aanvraag voor een second opinion ingediend. Dus hoop dat ik zo snel mogelijk naar het AVL kan.
Nikketik

Berichtdoor Dees » do 25 okt 2018, 18:48

Hmmmmmm....... ik krijg er een onrustig gevoel van inderdaad bij de vragen die je stelt. Héél graag een second opinion. En die capecitabine lijkt me prima....

Laat je weten als ik iets voor je kan doen?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Nikketik » vr 26 okt 2018, 10:25

Hoi Dees,

Zou jij misschien een keer naar de pathologieverslagen willen kijken. Ik ben maar een leek op dat gebied en jij hebt er meer verstand van.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes Nikketik
Nikketik

Berichtdoor Dees » za 27 okt 2018, 20:38

Groeten, Dees
Dees
Beheerder

Keer terug naar Oktober 2018