Triple negatief, kans op terugkeer

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne, Team, Superuser, Angela, Sanne

Triple negatief, kans op terugkeer

Berichtdoor Jessje85 » wo 17 okt 2018, 20:11

32 jaar triple negatieve tumor 4xac 7x taxol daarna amputatie links ivm geen reactie chemo op tumor (voelde zelf dat groot bleef) 16 bestralingen en nu carbecetine ofzo 8x3 weken met 1 week rust ertussen.
Geen gen drager, schone oksels.

1 vraag, wat een. Hoe groot is de kans dat het terugkomt?
Percentage graag.
Jessje85

Re: Triple negatief, kans op terugkeer

Berichtdoor ilonne » do 18 okt 2018, 10:04

zo... dat is n vriendelijke vraag!
ilonne

Berichtdoor Pauze » do 18 okt 2018, 15:28

Ik denk te weten dat niemand je hier antwoord op kan geven...
Helaas, dat willen we allemaal wel weten.

Ja, ik ben ook een TNC patient en nu ruim 1,5 jaar verder na behandelingen.
Ik heb ook amputatie en okseltoilet gehad. Geen Capetabine, want dat was nog geen "standaard" toen...paar weken daarna wel.
Pauze

Berichtdoor Dees » do 18 okt 2018, 19:38

Hoi Jessje85, getverderrie, wat spannend. Je snapt zelf ook dat de tumor juist heel goed op chemo had moeten reageren. Dat heeft ie niet gedaan. Voelde je de tumor bv na die AC-kuren zachter worden? Hebben ze ook nog overwogen om je carboplatinum te geven in plaats van capecitabine? Ik vertel je niks nieuws als ik je zeg dat je slecht vertrokken bent. Prepare for the worst and hope for the best zeggen ze dan. Ik duim heel hard voor je dat het gewoon goed met je blijft gaan. Big hug
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor LindaVB » vr 19 okt 2018, 06:24

Percentages zeggen niks over jouw situatie. Je kan bij de groep gelukkigen zitten en je kunt pech hebben. Ik zit in hetzelfde schuitje, ook bezig met capecitabine. Zie ook mijn vraagje over waar je nou op moet letten eerder deze maand. Capecitabine heeft in het CREATE-X onderzoek zijn waarde bewezen (weliswaar in een Aziatische populatie). Vooral voor triple negatiefjes verbeterde de ziektevrije en algehele overleving. Daar houd ik mij nu aan vast. Het is een prettig idee dat er alles aan gedaan wordt dat nu medisch mogelijk is. Sterkte.
LindaVB

Keer terug naar Oktober 2018