bijwerkingen tamoxifen?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

bijwerkingen tamoxifen?

Berichtdoor Vlieger3 » do 11 okt 2018, 19:47

Een jaar geleden diagnose borstkanker, tumor van 6cm, 10 aangedane lymfeklieren. Hormoongevoelig plus Her2neu 3+
Chemo, amputatie en bestraling. Ik voelde me de afgelopen maanden erg goed!
Ik slik nu bijna 3 maanden tamoxifen. Ik startte daarmee op het zelfde moment dat ook de herceptinspuiten weer startten (die lagen even stil ivm bestralingen)
Ik voel me echter steeds slechter: vooral misselijk, duizelig en depri. Echt erg... De oncoloog denkt dat dit door de tamoxifen komt. Dat kan heel goed natuurlijk. Maar toch...
vragen:
- kan de herceptin ook dergelijke klachten geven?
- als het idd de tamoxifen is, kunnen de klachten dan ook nog overgaan door stabiliseren/gewenning?
- De oncoloog stelde voor om over te stappen naar een aromataseremmer. Daarvoor zal er wel iets bij moeten gebeuren om mn eierstokken echt plat te leggen omdat het nog niet zeker is dat ik echt in de menopauze zit. (ik ben 47 jaar en sinds de chemokuren niet meer ongesteld)
Zijn de bijwerkingen die ik heb mindr bij een aromataseremmer? Of is dat echt een kwestie v uitproberen?

Hoplelijk is er iemand die even mee kan denken. Volgende week heb ik nl. een afspraak bij de oncoloog en ik wil daar goed voorbereid zijn.
Vlieger3

Re: bijwerkingen tamoxifen?

Berichtdoor Dees » za 13 okt 2018, 19:49

Hoi Vlieger3, getsiederrie....... het lastige is..... het kan allemaal....... Je kunt naast alles ook nog iets grieperigs krijgen. Hier in huis hebben we allemaal ook al maanden buikpijn en diarrhee en enigszins duizelig. Maar Herceptin kan ook klachten geven (bv als je hart minder goed pompt) én het kan ook nog een soort Post Traumatische Stress Stoornis zijn.

Heb je hier wat aan?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Stel je vraag HIER