Knobbel op echo niet te zien

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Knobbel op echo niet te zien

Berichtdoor Pas1982 » ma 01 okt 2018, 12:52

Hoi allemaal

Wellicht een vraag voor jullie of voor de radioloog. In juni heb ik een operatie gehad tbv verwijderen van harde fibrose in mijn linkerborst. Nu 3 maanden erna voel ik helemaal in de rand linksonder een zacht beweegbaar "ding". Het voelt zacht als een lymfeklier. Is ongeveer 12 mm x 3 mm. Echo gehad en niks op te zien. Kan ook gewoon klierweefsel zijn. Op Zich vind ik t ok, maar lees ook dat echo vaak tumoren mist. Hoe groot is de kans daarop? Zou het lobulair kunnen zijn en dus eigenlijk groter? Ze hebben heel veel weggehaald met de operatie in juni dus dan zouden ze toch wel iets van slechte cellen hebben gezien?

Iemand enig idee?
Pas1982

Re: Knobbel op echo niet te zien

Berichtdoor Dees » ma 01 okt 2018, 18:22

Hoi Pas1982, ach Pas, stress is dat he, de angst dat er toch iets zit. Ik kan natuurlijk nooit zeggen dat het niks is. Het kan altijd iets zijn. Maar.... je operatie is nog niet lang geleden. Als er kankercellen hadden gezeten, is er een grote kans dat ze die toen gezien hadden. Hou het nu in de gaten en als het groeit, trek je aan de bel. Probeer er niet de hele tijd aan te zitten, want daar kan weefsel ook geirriteerd op reageren en gezwollen aanvoelen.

Lastig he.....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Pas1982 » di 02 okt 2018, 08:10

Ja je hebt helemaal gelijk... Heb al die jaren al zoveel knobbels en hobbels laten echoen. Dus dacht met t verwijderen van de fibrose klaar zou zijn. Maar nee. En je leest zo vaak dat kanker niet op de echo te zien is. Weet jij of dat echt zo is?
Pas1982

Berichtdoor Dees » di 02 okt 2018, 12:54

Hoi Pas, nou, nee, dat komt niet váák voor, maar het kan wel. Alles kan.....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Stel je vraag HIER