effecten chemo NA chemo

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne, Team, Superuser, Angela, Sanne

effecten chemo NA chemo

Berichtdoor Popelin » do 06 sep 2018, 12:35

Hallo,

Diagnose: Borstkanker, triple negatief graad 3. Operatie augustus 2017 gevolgd door chemo (4xAC, 12 keer paclitaxel waarvan de laatste 2 op 75% vanwege klachten tintelingen voeten/benen) gevolgd door bestraling.
Begin maart heb ik de laatste chemo gehad. Daarna nog bestraling en begin mei was de behandeling klaar. Ik voel me goed en ben bezig met reintegreren. Daarnaast veel wandelen en proberen meer conditie op te bouwen. Ik heb ook fysio ivm te weinig kracht in mijn beenspieren.
Nu mijn vraag: De tintelingen in mijn voeten en benen lijken steeds erger te worden. Ik hoopte uiteraard dat het zou minderen en had met "erger worden" helemaal geen rekening gehouden. Vooral 's nachts heb ik daar last van, ik heb geen idee meer hoe ik lekker kan liggen in bed. Kan dit nog komen van de chemo, 6 maanden na de laatste chemo? En is "klachten worden erger" niet raar?
Ik heb pas volgend jaar zomer weer controle bij de oncoloog. Wat nu? Maar afwachten of het nog beter gaat worden of naar huisarts, mammacare, neuroloog?
Ik hoop dat iemand me antwoord kan geven. Alvast veel dank.
Popelin
Popelin

Re: effecten chemo NA chemo

Berichtdoor Dees » vr 07 sep 2018, 11:43

Hoi Popelin, ik vind het echt lastig te zeggen. Ik weet wel dat bij mij de prikkelingen in mijn kleine tenen en pinken heel lang standgehouden hebben en nog wel eens als ik fiets. Het klinkt als neuropathie. Ik zou er zeker mee naar je arts gaan. Gewoon eerder een afspraak maken.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar September 2018