Oedeem nog niet in arm

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne, Team, Superuser, Angela, Sanne

Oedeem nog niet in arm

Berichtdoor Pauze » di 04 sep 2018, 06:57

Ik heb nog geen oedeem in mijn arm maar wat niet is kan nog komen. Helaas heb ik links een okseltoilet gehad.

Ik draag geen kous, is dus niet nodig maar met vliegen lijkt het mij toch wel wijs. Of met extreme hitte.
Over 2 maanden vliegen we (weer) naar Egypte dus én lang vliegen én warm.

Weet iemand of je ergens confectie/standaard armkousen kan kopen?
Pauze

Re: Oedeem nog niet in arm

Berichtdoor Dees » wo 05 sep 2018, 16:16

Hoi Pauze, dat lijkt me echt niet nodig. Ik zou ook niet weten waar je armkousen kunt kopen. Gewoon goed bewegen en wondjes in de gaten houden...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor ilonne » wo 05 sep 2018, 21:43

waarom zou je iets gaan behandelen wat je niet hebt? je gaat toch ook geen maagzuurremmers slikken, als je daar geen last van hebt (ok,, wel als je bepaalde medicijnen voorgeschreven krijgt waarbij ze nodig zijn), maar ik bedoel... de behandeling komt wel als t nodig is, wie weet is t nooit nodig toch?
ilonne

Berichtdoor Hannah » wo 05 sep 2018, 22:08

Ha Sanne, ik heb ook een okseltoilet gehad, nu 23 jaar geleden. Ik heb 1 keer oedeem gehad , in het begin, na de operatie - door een kattenkrabje. Dat is toen door een oedeemtherapeut weggemasseerd. Ik had een kous maar die is verder nooit meer gebruikt want ik heb nooit meer iets gehad, in al die jaren niet.
Mijn methode: altijd Betadine binnen handbereik hebben. Het ligt in de keuken, in de badkamer, in mn tas, in de auto en ik vernieuw het plm elk jaar. Zodra ik een wondje heb druppel ik er Betadine op, als het groter is een pleister erop en goed verzorgen en meer kan je niet doen. Maar dus wel metéén, althans zo snel mogelijk, die Betadine erop. Ik weet niet of dit bij iedereen werkt maar het is het proberen waard. Ik zou nooit een kous omdoen als het niet echt nodig is. De kous alleen al kan ook een effect(oedeem) hebben als je bv de verkeerde maat hebt en moet dus altijd aangemeten worden. Misschien als je vaak naar t buitenland gaat waar je niet meteen de goede behandeling verwacht die een beginnende infectie nodig heeft, kan je een breedspectrum antibiotica pil meenemen. Let wel op de temperatuur ivm het bewaren ervan. Dit is wat men mij toentertijd aanbeval.

Hannah
Hannah

Berichtdoor hannna » wo 12 sep 2018, 20:26

Hoi Sanne,
Je angsten herken ik heel goed. Heb in dezelfde periode ook een okselkliertoilet gehad.Ik was bijna panisch voor het krijgen van oedeem. Mijn fysio heeft veel van mijn angsten kunnen wegnemen. Dit jaar in het voorjaar ben ik naar Jordanie gevlogen en omdat ik nog erg onzeker was heb ik mij voor die tijd een lichte kous laten aanmeten bij de fysio. Deze heb ik tijdens de lange vlucht gedragen. Bij aankomst heb ik hem uitgetrokken en heb ook tijdens een woestijntocht in de hitte nergens last van gehad. Binnenkort heb ik weer een langere vlucht gepland en voor mijn eigen gemoedsrust trek ik gewoon de kous weer aan. De kous kreeg ik vergoed vanuit mijn ziektekostenverzekering. Misschien heb je iets aan dit advies. Het geeft mij een stuk rust dat ik de kous bij mij heb en als het nodig blijkt te zijn hem kan aantrekken.
hannna

Berichtdoor Pauze » do 13 sep 2018, 10:39

hannna schreef:Hoi Sanne,
Je angsten herken ik heel goed. Heb in dezelfde periode ook een okselkliertoilet gehad.Ik was bijna panisch voor het krijgen van oedeem. Mijn fysio heeft veel van mijn angsten kunnen wegnemen. Dit jaar in het voorjaar ben ik naar Jordanie gevlogen en omdat ik nog erg onzeker was heb ik mij voor die tijd een lichte kous laten aanmeten bij de fysio. Deze heb ik tijdens de lange vlucht gedragen. Bij aankomst heb ik hem uitgetrokken en heb ook tijdens een woestijntocht in de hitte nergens last van gehad. Binnenkort heb ik weer een langere vlucht gepland en voor mijn eigen gemoedsrust trek ik gewoon de kous weer aan. De kous kreeg ik vergoed vanuit mijn ziektekostenverzekering. Misschien heb je iets aan dit advies. Het geeft mij een stuk rust dat ik de kous bij mij heb en als het nodig blijkt te zijn hem kan aantrekken.

Oke dan. Via de fysio en mogelijk vergoed ziektekosten eea.
Ik ga er achteraan want het is mogelijk meer voor mijn eigen gemoedsrust als een "must". Ooit heb ik trombose gehad en doe ook altijd voor de zekerheid m'n kousen aan.

Ik ga overigens beetje dezelfde kant op ;)
Pauze

Keer terug naar September 2018