Koorts

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne, Team, Superuser, Angela, Sanne

Koorts

Berichtdoor Lily » ma 03 sep 2018, 17:38

Dag Dees of collega's,

In januari 2017 heb ik de diagnose borstkanker gekregen. Tumor 5,5 cm TN, graad 3.(Ik was bij de diagnose 42 jaar.) Ik ben in februari borstsparend geopereerd. Daarna 4 x EC(ik woon in België) gekregen en 12 x taxol + 4 x carbo. Na de chemo 15 x bestraling + 5 x boost. Laatse bestraling 15 oktober 2017, daarna 3 x per week revalidatie gedaan.Voor mijn diagnose had ik minstens een jaar onverklaarbare koorts (met vlagen), hoofdpijn en pijn (druk) in mijn "goede". Nu heb ik sinds 1 maand terug koorts, soms tot 38,5 gr. Ik had ook terug hoofdpijn en pijn in mijn borst. Ik heb 10 dagen celebrex (langdurig werkende ontstekingsremmer) genomen, de laatste 4 dagen daarvan in combinatie met Dafalgan. En nog steeds kwam de koorts door. Mijn huisarts heeft met mijn oncoloog gebeld, die denkt dat het iets banaal is.(Koorts is volgens haar geen verschijnsel van TN) Via mijn behandelend gyneacoloog is er bloed getrokken. Dit is in orde, niets in te zien. Maar dit stelt me niet gerust want zelfs met tumor zagen ze niets in mijn bloed.
Hebben jullie al mensen met koorts geweten bij het ontwikkelen van borstkanker?
Ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen of kan doen. Weten jullie nog iets wat ik kan laten nakijken?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,
Lily
Lily

Re: Koorts

Berichtdoor Lily » di 04 sep 2018, 07:26

Ik ben nog iets vergeten te vermelden, sorry.
Sinds januari 2018 neem ik Tamoplex op advies van mijn gyneacoloog. (De tumor reageerde licht positief op hormonen bij onderzoek.) Voor mijn borst operatie nam ik Zoëlly als pil dus ik heb al heel lang mijn maandstonden niet meer. Wel opvliegers sinds gebruik Tampolex. Maar tijdens die opvliegers had ik voorheen geen koorts.

Groetjes
Lily
Lily

Berichtdoor LindaVB » di 04 sep 2018, 07:50

Hoi Lily, wat naar. Ik hoop dat de dames van het forum een goed advies voor je hebben, want het lijkt mij heel wenselijk dat er toch even verder gekeken wordt naar de oorzaak van je koorts.
Ik heb een maand of twee voorafgaand aan de diagnose (triple negatief, okt. 2017) vaak koorts gehad. Had vrijwel continue een koortslip, wat ik ook deed qua gezond eten of slapen. Ook vaak nachtzweten. Ik kon het niet plaatsen. Toen ik eenmaal de tumor voelde, ben ik natuurlijk volop de molen in gegaan. Ik heb het toen gevraagd aan de oncoloog, die aangaf dat dit soms inderdaad gebeurt. Dus dat koorts geen symptoom kan zijn, is denk ik te kort door de bocht. Misschien is het zeldzaam, dat weet ik niet. Veel sterkte.
LindaVB

Berichtdoor Lily » di 04 sep 2018, 09:26

Dag Linda,

Bedankt voor je reactie! Nu weet ik dat het nog voorkomt. Ik ga het tegen mijn huisarts zeggen.(Pas in oktober heb ik een afspraak bij de oncoloog.)

Groetjes
Lily
Lily

Berichtdoor Dees » wo 05 sep 2018, 16:06

Hoi Lily, ik vind het echt heel moeilijk te zeggen. Soms denk je achteraf: Ah die koorts was toch een teken. Maarja, wat moet je er nu mee? Je kunt ook griep krijgen of kortstondig koorts vanwege iets dat je onder de leden hebt. Ik denk eigenlijk dat als dit je enige klacht is je het er voorlopig mee moet doen.

Misschien heb je hier nog iets aan. Er is eigenlijk geen reden om er nu direct meer actie op te ondernemen. Als het niet goed is, maakt even wachten ook niet uit.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar September 2018