Capecetabine na rest tumor triple negatief

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Capecetabine na rest tumor triple negatief

Berichtdoor Puksem » wo 18 jul 2018, 08:39

Hoi,
Ik heb in januari te horen gekregen dat ik borstkanker heb. Tumor 1.9 cm graad 2 triple negatief. Geen verdenkingen in de klieren. Daarna 16 chemo's gehad. Hiervan deze week de uitslag gehad... lymfe schoon... snijranden schoon... nog kleine rest Tumor van 2mm over. Volgens mijn arts is dit geen reden voor capecetabine tabletten. Toch zie ik dit bij andere lotgenoten soms wel voorbij komen. Wat is jullie gedachte hierover?
Puksem

Re: Capecetabine na rest tumor triple negatief

Berichtdoor Dees » wo 18 jul 2018, 17:57

Hoi Puksem, kun je meer vertellen? Hoe oud ben je? Ben je verder gezond? Ben je getest op erfelijke aanleg? Wat voor chemo heb je gehad? Is Ki67 bepaald op de biopten? Was de tumor ductaal?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Puksem » wo 18 jul 2018, 20:36

Hoi Dees,

Geen probleem. Ik ben 37 jaar en verder inderdaad gezond. Ik heb geen erfelijke aanleg. De ki weet ik helaas niet. Ductaal weet ik eerlijk gezegd ook niet. Ik kan dit niet terug vinden op het pathologisch rapport?
Puksem

Berichtdoor Dees » wo 18 jul 2018, 22:27

Hoi Puksem, je bent te jong om risico's te nemen, vind ik. Dat is alvast mijn reactie. We weten dat diegenen die bij een triple negatieve tumor nog resten kanker hadden bij operatie betere overlevingskansen hadden als die nog nabehandeld worden met capecitabine. We weten natuurlijk niet precies of dat bij 2 mm ook zo is. Ik denk dan: Better safe than sorry.....

Welke chemo heb je gehad? In het pathologisch rapport zou meer informatie te vinden moeten zijn.

Ik vind die graad 2 ook een beetje gek. Is het wellicht mogelijk een second opinion aan te vragen op de eerdere biopten?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Puksem » do 19 jul 2018, 06:39

Hoi Dees,

Bedankt voor je reactie. Ja inderdaad nog jong. Ik heb 4 x ac gehad en 12x taxol. Kan ik zo'n second opion op een biopt bij een ander ziekenhuis aanvragen? Graad 2 was bepaald bij de begin punctie.. Dit was in de 2mm niet meer na te gaan.
Puksem

Berichtdoor Dees » do 19 jul 2018, 21:08

Hoi Puksem, weet je wat ik denk? Dat je eigenlijk carboplatinum bij de Taxol had moeten krijgen. Dan was die 2 mm echt wel weggeweest. Maar goed, wat nu? Ik denk dat het stevigste bewijs er ligt voor capecitabine. Dat zijn inderdaad tabletten en wordt aardig goed verdragen. Wekelijks carboplatinum is misschien ook een optie?

Moet het met 2 mm? Ik weet het niet precies. Een second opinion zou kunnen. Ik hink op twee gedachten... Je wilt later ook geen spijt hebben dat je het niet gedaan hebt.....
Groeten, Dees
Dees
Beheerder

Berichtdoor KiWi0501 » do 19 jul 2018, 23:05

Doe het maar...die second opinion. Ook hier: better safe...
Sterkte!
En ja...dat kan zomaar. Gewoon bespreken met je arts.
KiWi0501

Berichtdoor PUKSEM » vr 20 jul 2018, 07:24

Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb een gesprek met mijn eigen oncoloog hierover aangevraagd en ook ga ik een seconde ook in aanvragen bij avl. Wil wel het gevoel hebben dat ik er alles aan gedaan heb.
Better safe idd.
PUKSEM

Berichtdoor Dees » vr 20 jul 2018, 20:43

Ik snap je helemaal. Toitoitoi
Groeten, Dees
Dees
Beheerder

Keer terug naar Juli 2018