dosering Ibrance/stopweken

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

dosering Ibrance/stopweken

Berichtdoor Hesaja » di 10 jul 2018, 10:38

Dag Dees,

Ik ben nu een tijdje bezig met Ibrance/palbociclib, fulvestrant en denosumab. Omdat mijn weerstand na 1 rustweek Ibrance steeds niet op peil was, is de dosis op een gegeven moment aangepast naar 100. Maar, ook met deze dosis heb ik nog steeds een extra stopweek nodig. Toch vindt de oncoloog het de moeite waard om op deze manier door te gaan, zolang er maar enig effect blijkt. Daar ben ik het helemaal mee eens, want er is zeker effect. Alle waarden gaan de goede kant op, de tumormarker was in het begin 72, en daalde via 64 naar 48. Helaas liet de laatste meting weer een stijging zien naar 60. De oncoloog “vond het vervelend”, maar niet meer dan dat.

Om een lang verhaal kort te maken:
Ook met een lagere dosering heb ik 2 stopweken nodig. Zou ik daarom niet net zo goed weer kunnen switchen naar een hogere dosering, ook met 2 stopweken?
Hesaja

Re: dosering Ibrance/stopweken

Berichtdoor Dees » di 10 jul 2018, 20:17

Hoi Hesaja, tja moeilijke vraag. Ik vrees dat er geen bewijs is wat je het beste kunt doen. Als je met de hoge dosering net zoveel last hebt als met de lagere dosering en het goed te doen is met een tweewekelijkse stopweek, dan zou ik dat doen. Dat de tumormarker daalt is in elk geval goed !!!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Hesaja » di 10 jul 2018, 22:04

Dank je wel voor je reactie, Dees. Ik ben erg blij dat ik hier mijn overwegingen en twijfels kan delen.
Hesaja

Berichtdoor Hesaja » do 12 jul 2018, 13:17

Hallo Dees,

Net bij de oncoloog geweest en gevraagd of het mogelijk was om weer naar 125 dosering Ibrance te gaan met ook een extra stopweek, net als nu met de 100 dosering. Zij gaf aan dat dat teveel risico op infecties en schimmels met zich meebracht en die kunnen fataal zijn. De witte bloedlichaampjes herstellen ook nu,met de lagere dosering niet snel genoeg om toe te kunnen met 1 stopweek, maar dalen wel minder hard dan met de hogere dosering. Voorlopig is het beeld stabiel en waren de tumormarkers weer voorzichtig aan het dalen, dus voor nu reden om tevreden te zijn.

Volgende week de vierdaagse; hoofd leegmaken en even geen ziekhuis- en prikperikelen, heerlijk.
Hesaja

Keer terug naar Stel je vraag HIER