neuropathie na chemo

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

neuropathie na chemo

Berichtdoor hannna » ma 09 jul 2018, 17:27

Het is nu precies een jaar geleden dat ik gestopt ben met de chemo. De laatste keren heb ik minder chemo kunnen krijgen omdat ik last kreeg van neuropathie in mijn voorvoeten.
Na de chemo bleven de klachten nog een tijdje doorgaan. Helaas heb ik nu de indruk dat ik m.n. aan mijn rechter voorvoet meer klachten krijg. Is het mogelijk dat deze klachten verergeren ook wanneer de chemo nu een jaar geleden beëindigt is? Herkent iemand deze klachten?
Een branderige voetzool en een doof gevoel in beide voorvoeten.
hannna

Re: neuropathie na chemo

Berichtdoor Dees » di 10 jul 2018, 20:15

Hoi Hannna, wat ontzettend vervelend zeg...... Het lijkt me sterk, maar ráár is het wel..... Helpt het om de plekken te prikkelen door ze te masseren, net zo dat je het verdragen kunt?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Els D u » wo 11 jul 2018, 01:22

Dit herken ik Hanna. Bij mij werd de taxol met 15 procent gereduceerd wegens last van neuropathie, zowel in vingers als voeten.
Ondertussen is het 11 maand geleden dat ik de laatste dosis chemo kreeg. Ik heb nog steeds last in mijn vingertoppen en in iets mindere mate in mijn voetzolen. Maar sedert een maand heb ik aan de zijkant van mijn rechtervoet ook last terwijl dit voorheen niet het geval was. Het is begonnen met een kleine oppervlakte maar ondertussen uitgebreid naar mijn hiel en tenen. Zéér vervelend. Ik vermoed dat dit eveneens neuropathie als gevolg van de chemo is. Maandag moet ik op controle bij de oncologe. Dit stond al op mijn lijstje met vragen. Ik laat nadien weten wat haar reactie was.
Els D u

Berichtdoor door » wo 11 jul 2018, 11:29

Ja, ook ik heb meer dan een jaar na Taxol en capecitabine nog last van neuropathie. Vooral in mijn tenen en ik merk dat het erger is bij warmte en kou. Ook in mijn vingertoppen soms last, maar deze klachten zijn minder heftig. Ik geloof dat ik er niet meer vanaf kom, en zie het als een blijvende herinnering aan de behandeling van borstkanker.
door

Keer terug naar Stel je vraag HIER