gedeeldelijk mislukte diep flap second opinion

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

gedeeldelijk mislukte diep flap second opinion

Berichtdoor Milou » za 12 mei 2018, 14:44

Lieve Dames,

Ik heb de enigzijdigse diep flap in het begin van april 2018 gekregen.
Helaas, ging hij gedeeltijk afsterven na een paar dagen postoperatie. Ik was geholpen pas na zeven dagen postoperatie, want mijn chirurg was niet beschikbaar tot die tijd.
De chirurg zei ook dat hij weet het echt niet waarom, want de operatie ging soepel en hij hag het nooit tojdens zijn praktijk gehad. Hij zei dat ik heb een pech gehad.

Gisteren was ik geholpen met verwijderen van de afgestorven weefsel (necrose) en voorschrift antibiotica, nadat mijn flap ontstekking ging krigen en ik - hoge korts. Nogsteeds krijg ik niet te horen wat hun plan van aanpak is. Nu zit ik met twee open wonden, die ik zelf moet verzorgen. Ik zie levende vlees en vet in mijn wonden nu, maar ze zijn diep.

Wie heeft ervaring met zoiets? Is er een kans dat mijn wonden van zelf gaan genezen, twz en komt mijn eigen huid grooien en bedekken de vet laagje?

Hoe staat het met de secont opinion aanvragen van Pr. Hamdi met een Nederlandse verzekeraar?
Maak het eigenlijk nut of moet ik eerst mijn huidige chirurg laten proberen deze te henezen? Met de laatste gedachte krig ik kriggels in mijn hart, want ik vertrouw hem niet zo veel meer.

Alvast bedankt voor uw reacties.

Groetjes,
ilou
Milou

Re: gedeeldelijk mislukte diep flap second opinion

Berichtdoor Milou » za 12 mei 2018, 14:47

Excuses voor mijn typo's. Kribbels, Milou
Milou

Berichtdoor Dees » za 12 mei 2018, 21:18

Hoi Milou, wat ontzettend naar zeg..... Je kunt nu in elk geval niet overstappen naar een andere arts of een ander ziekenhuis. Eérst moeten die wonden dicht. Daarna kun je kijken wat er nog mogelijk. Dat je niet met spoed geopereerd bent nadat de flap gedeeltelijk af ging sterven, vind ik onbegrijpelijk. Ik ben héél benieuwd wie je chirurg is. Mag je, als je wilt, mailen naar info@borstkankervragen.nl

Als je koorts hebt of je je zorgen maakt, moet je écht teruggaan naar het ziekenhuis. Bel de afdeling maar of vraag anders zorg dat je via je huisarts naar de Spoedeisende hulp kunt.

Er bestaan wondverpleegkundigen, die ook bij je thuis kunnen komen. Je kunt een thuiszorgorganisatie in je buurt bellen. Voor zover ik weet, stellen ze zelf de indicatie.

Laat je weten wat ik voor je kan doen?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Milou » zo 13 mei 2018, 07:16

Hoi Dees,

Bedankt voor je reactie.

Ik stuur een privè mail naar je.

Groetjes,
Milou
Milou

Keer terug naar Mei 2018