BH

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

BH

Berichtdoor Schaapje » zo 29 apr 2018, 13:49

Hallo
Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik weer borstkanker heb. Ik heb al 1 borst moeten laten amputeren en draag een uitwendige prothese. Als ik nu ook mijn 2e borst laat amputeren, kan ik dan nog wel een BH goed dragen met protheses. Verschuift dat niet, cq trek de BH dan niet omhoog?
Schaapje

Re: BH

Berichtdoor Danser » zo 29 apr 2018, 17:10

Dag schaapje,

Eerst en vooral sorry dat je dit weer moet meemaken.
Ik heb vorige maand een dubbele amputatie ondergaan en mijn grootste bezorgdheid was ook dat mijn BH zou verschuiven. Heb nog niet zo heel veel ervaring maar kan je wel al zeggen dat ik er tot nu toe nog nooit last van heb gehad. Zorg dat je u BH koopt in een winkel waar ze veel ervaring hebben, dat helpt.

Heel veel succes met je komende operatie, take care!
Danser

Berichtdoor Dees » zo 29 apr 2018, 17:25

Hoi Schaapje, he getsie..... Ik denk dat het wel een beetje speelt dat de BH gaat bewegen. Je hebt wel 'contactprotheses', die je met een siliconen laag op de huid kunt plakken, maar daarvoor moet de wond goed genoeg hersteld zijn. Je kunt ook helemaal geen protheses dragen en een sjaal of een waterval-hals.

Sterkte !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Sandra64benik » zo 29 apr 2018, 21:17

Ik heb een dubbelzijdige amputatie gehad en draag alweer 3,5 jaar uitwendige protheses. Ik heb geen last van het omhoogschuiven van mn BH als ik mn gewone protheses draag. Die zijn ook redelijk zwaar (al zijn ze ‘hol’ aan de achterkant), maar dat waren mn borsten ook -)
Omdat ik de protheses ‘s zomers heel klef vind, heb ik ook gebreide protheses, dat leek me wel zo aangenaaam, want van katoen. Deze zijn echter veel lichter waardoor m’n BH dan wel omhoog schuift. Dus die draag ik niet meer.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, veel succes.

Groet, Sandra
Sandra64benik

Keer terug naar April 2018