Morgen uitslag... Tips?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Aafke

Morgen uitslag... Tips?

Bericht door Aafke » do 28 sep 2017, 08:27

Hallo allemaal,
Gister op de mammapoli van het ETZ in Tilburg geweest. Na de mammografie en echo zijn er 2 biopten genomen.
Aanleiding van onderzoek was dat ik een paar maanden geleden veranderingen in mijn linkerborst merkte, maar omdat ik niet in de risicogroepen val, het even in de gaten gehouden. Tot ik een paar weken geleden ineens een knobbeltje in mijn oksel (lymfeklier) voelde en een deuk in mijn borst ontdekte. Huisarts was op vakantie en de vervanger wilde dat ik wachtte tot eigen huisarts terug was, vandaar nu pas verdere actie.

Killing dit wachten! Ik heb geen idee wat er te zien was. De arts die de echo deed, vertelde wel al dat hij een biopt ging nemen, maar dat hij ook zijn supervisor even wilde laten kijken. Vervolgens wilde de supervisor de biopten nemen. En stom, ik die normaal wel mondig is, vroeg niet wat hij zag, hoe groot, etc. Misschien voelde ik door zijn ernstige blik ook wel geen ruimte. Geen idee.
Later in het nagesprek met de mammaverpleegkundige wel gevraagd hoe zij de kans inschatte dat het foute boel was. Zij gaf aan dat zij op basis van wat ze zelf had gevoeld en wat de echo aangaf wel bezorgd was...

En nu draait mijn hoofd overuren. Plannen hoe ik het met de kinderen ga regelen, de zaak, de verbouwing van ons huis. Vragen in mijn hoofd over hoe snel er na de diagnose behandeld wordt, hoe lang het herstel na een operatie duurt, na chemo, wat kan ik wel of niet in behandelperioden, kan ik op vakantie in de zomer. Terwijl ik misschien morgen hoor dat er niks aan de hand is:-/

Morgen om 13:30 mag ik bellen of de uitslag idd binnen is. Als dat zo is om 15:20 gesprek. Zijn er dingen die ik zeker moet vragen? of andere tips?

En wordt er altijd onderzoek gedaan naar uitzaaiingen? Het lymfeknobbeltje viel nog binnen normaalwaarden, dus daar is geen biopt van genomen.

Debbie EM

Re: Morgen uitslag... Tips?

Bericht door Debbie EM » do 28 sep 2017, 15:56

Heej Aafke,

Pfft..heftig, spannend. Je kan niet meer doen dan wachten tot morgen. Wat ik wel vreemd vind is dat je moet bellen. Ik kreeg een afspraak om naar het ziekenhuis te komen. Ik wens je heel veel sterkte, je kan allerlei scenario`s in je hoofd halen maar uiteindelijk zal er eerst duidelijkheid moeten komen en dat is echt afwachten tot je hoort hoe de uitlag is. Ik hoop dat je goed nieuws krijgt. Zorg iig dat je niet alleen bent als je moet bellen. Nogmaals heel veel sterkte. Gr

Aafke

Bericht door Aafke » do 28 sep 2017, 16:37

Hi Debbie,
Dank voor je reactie.
Sorry ik schreef het wat verwarrend op. Maar om 14:30 bekken en als de uitslag er is om 15:20 in het ziekenhuis gesprek.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 28 sep 2017, 20:03

Hoi Aafke, wat afschuwelijk spannend. Ik zou ongelooflijk veel dingen kunnen zeggen, maar het belangrijkste voor nu is dat borstkanker géén infectieziekte is en dat geen enkele beslissing direct genomen hoeft te worden. Laat ze maar vertellen wat ze gevonden hebben en laat ze dan de verschillende (!) behandelopties maar op een rij zetten. Daar ga je dan mee naar huis. Dan stel je hier daar nog eens vragen over en komende week kun je daar dan nog een gesprek over hebben. Geen enkele reden om overhaaste beslissingen te nemen.

Het andere is..... de eerste weken zijn een hel, maar kanker hebben went. Het gaat op een dag ook behoorlijk gewoon worden. Als je niet slaapt en overuren maakt, vraag gerust om een slaappil, want een beetje uitgeslapen zijn helpt wel als je veel nieuwe informatie hoor en als je in no time zelf mee wilt kunnen beslissen over jouw lijf, jouw behandelingen en jouw leven.

We blijven gewoon standby....

P.s. Deze site is wel een aanrader: www.b-bewust.nl
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Aafke

Bericht door Aafke » do 28 sep 2017, 20:30

Lief Dees, dankjewel.
En goed om mij te realiseren dat ik niet meteen hoef te schakelen.

To be continued...

Aafke

Bericht door Aafke » za 30 sep 2017, 11:42

Zoals verwacht foute boel. 4 kleine tumoren gezien. Woensdag krijg ik te horen wat de tumorkenmerken zijn. Wel gaven ze aan dat ze uitgaan van een gematigde deling.

Omdat ze niet goed kunnen zien of de tumoren onderling verbonden zijn en/of dat er nog meer is, krijg ik vrijdag 6/10 een MRI. Eerder kon het niet. De MRI vindt nu al plaats in een ander ziekenhuis omdat ze mij daar wat eerder tussen konden schuiven. Maandag 9/10 uitslag bespreken met de chirurg.

Mijn kinderen (6 en 7) pakken het op het eerste gezicht goed op. Elk op hun eigen manier.
Nu zo op weg naar een van de andere moeilijke momenten. MIjn moeder inlichten...

Gesloten

Terug naar “September 2017”