veel aanvullende onderzoeken voor chemo

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

veel aanvullende onderzoeken voor chemo

Berichtdoor moona 54 » do 27 nov 2014, 10:36

Hallo,ik ben hier nieuw,2 weken diagnose gehad en in de mallemolen terecht gekomen,MRI,schuldwachtprocedure gehad.ik heb positieve klieren met macrometasen in 2van de 3 poortwachters. Tumor is 3,cm. Invasief.eerst zou uk volgende week eeamputatie krijgen met okselkliertoilet,maar gisteren kon ik ineens ook kiezen voor eerst chemo en dan als de tumor kleiner werd borstbesparend. Het voordeel hiervan was ook dat we direct konden zien of de chemo aansloeg en dan was de behandeling maar vast gestart,beide keuzes waren goed zei de chirurg.ik koos uiteindelijk voor de chemo eerst en hoorde doodop vervolgens dat ik morgen voor bloedonderzoek,leverecho,botscan en thorax foto moet komen. Dat maakt mij erg bang,vooral omdat de klieren macrometastasen hadden.ik las dat dit soms protocol is in enkele ziekenhuizen. Toen ik de dokter vroeg wat mijn kansen waren zei dat we vooralsnog nog steeds voor curatief gaan,maar uk heb er echt een akelig gevoel bij. Was eerst erg strijdlustig,maat weet het nu even niet.uitslag van alle onderzoeken krijg ik volgende week woensdag.ik hoor graag van jullie!
moona 54

Re: veel aanvullende onderzoeken voor chemo

Berichtdoor Claudia » do 27 nov 2014, 10:44

Hoi Moona,

Wat een schrik. Weet je ook wat voor een soort tumor het is? Er zijn zoveel verschillende soorten borstkanker. Je kunt je arts vragen om de kans dat de behandeling goed aanslaat uit te rekenen in adjuvant online. Dees doet dat hier ook wel eens, maar ook zij heeft dan wél je tumorkenmerken nodig.

Sterkte! Claudia
Claudia

Berichtdoor Dees » do 27 nov 2014, 11:12

Hoi Moona, ik vind het verstandig eerst met chemotherapie te starten. Niet eens zozeer vanwege dat borstsparend opereren, maar als je zou kiezen voor borstamputatie en eventueel een reconstructie kun je wel uitzoeken welke reconstructie dan en waar dan. Als je tumor triple negatief (dus hormoonongevoelig en Her2Neu-negatief) is, is het bovendien verstandig om te onderzoeken of je BRCA-genafwijkingdraagster zou kunnen zijn.

Dit zijn redenen om doorverwezen te worden naar een klinisch geneticus om uit te zoeken of je BRCA-genmutatiedrager zou kunnen zijn:
Afbeelding

Het is niet gek dat ze onderzoeken of je uitzaaiingen op afstand zou kunnen hebben. Hopelijk is dat niet zo. Krijg je snel uitslag?

Veel sterkte !!

P.s. Op Facebook zijn verschillende borstkankerlotgenotengroepen actief. Iets voor jou?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor moona 54 » vr 28 nov 2014, 09:23

Ik krijg de onderzoeken vandaag en de uitslag volgende week woensdag.maar ben er erg bang voor,niet voor de onderzoeken maarwel voor de uit slag...hoor arts steeds al zeggen dat er uitzaaiingen zijn en dan ben je niet meer curatief te behandelen .maar zal het dapper moeten doorstaan,het is wat het is .ben geen aansteller hoor maar er gebeurt zo veel in korte tijd,liefs,moona
moona 54

Berichtdoor moona 54 » vr 28 nov 2014, 13:28

Onderzoeken gehad en een opstekertje dat de lever helemaal goed is ,rest moet ik afwachten,dank voor jullie lieve berichtjes en advies
moona 54

Berichtdoor Dees » vr 28 nov 2014, 17:35

Hoi Moona54, oh, gelukkig. Goed nieuws moet je vieren !!! Take care !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar November 2014