adjuvant online

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

guclu69

adjuvant online

Bericht door guclu69 » zo 31 aug 2014, 19:55

beste Dees,

ik heb al eens eerder een bericht geplaatst omdat ik zoveel last hebt van hormoontherapie, ik verdraag alleen Lucrin en dan alleen tussen week 3 en 12, de eerste 3 weken zijn een gevolg van het middel zelf en de laatste week als gevolg van hormoonschommelingen, ik overweeg wel om mn eierstokken te laten verwijderen maar heel zeker weet ik dit ook nog niet, op dit moment is stoppen met de Lucrin ook geen optie omdat ik daar juist ziek van word, deze week afspraak met gyn om alles nog eens te bespreken
ik wil goed op de hoogte zijn van alles en wil ook graag weten wat adjuvant zegt voor mijn tumor
leeftijd nu 45, bij ontdekken tumor 44
1.7 cm
nodes 0
graad 2
ik zou het heel fijn vinden als je mij kunt helpen met het invullen van adjuvant, alvast heel erg bedankt

Dees
Beheerder

Re: adjuvant online

Bericht door Dees » zo 31 aug 2014, 22:26

Beste Gluclu69, ik ga het morgen uitrekenen, maar kun je me meer vertellen? Heb je chemo gehad? Heb je tamoxifen (gehad)? Ik moet me even verdiepen in Lucrin, maar van Zoladex (wat hetzelfde werkt) weet ik dat er een maandelijkse versie is en een driemaandelijkse versie en dat dat in bijwerkingen een enorm verschil kan maken. Ik ken meerdere mensen die van de 3-maandelijkse weer teruggingen naar de maandelijke omdat ze dan minder schommelingen hadden.

Tamoxifen alleen, zonder Lucrin of Zoladex, is ook nog een optie en wordt over het algemeen een stuk beter verdragen.

Eierstokken verwijderen, tja, ik ben er geen voorstander van. Het kan namelijk heel goed zijn dat de meeste bijwerkingen komen van de overgang en zonder eierstokken kom je daar nooit meer uit en dat kun je nooit meer omkeren.

Ik ben benieuwd naar je antwoorden. Kijk ik morgen of ik daar nog iets zinnigs over kan zeggen.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Augustus 2014”