Diclofenac en paracetamol bij chemo?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Anna56

Diclofenac en paracetamol bij chemo?

Bericht door Anna56 » zo 31 aug 2014, 18:32

Hoi Dees (of andere deskundige),
Ik gebruik voor mijn regelmatig opvlammende slijmbeursontsteking in mijn schouder altijd een paar dagen diclofenac met paracetamol. Een heerlijke cocktail. Mag niet lang natuurlijk. Mijn vraag: kan ik dit ook doen tijdens mijn chemo's, en is er dan nog verschil tussen 1e, 2e of 3e chemoweek? Mijn voornaamste zorg is of het de werking van de chemo niet tegengaat.
Dank voor je reactie,
Anna

Gebruikersavatar
Dees
Beheerder
Berichten: 4724
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 08:27

Re: Diclofenac en paracetamol bij chemo?

Bericht door Dees » zo 31 aug 2014, 19:34

Hoi Anna, het zal de werking van de chemo niet tegengaan, maar je moet wel uitkijken voor je maag. Van veel soorten chemo kun je brandend maagzuur krijgen en extra medicijnen erbij, zeker diclofenac, kan dat verergeren. Je kunt het beste preventief maagzuurremmers gebruiken. Overleg het even met je oncoloog !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Anna56

Re: Diclofenac en paracetamol bij chemo?

Bericht door Anna56 » zo 31 aug 2014, 20:23

Dank je wel, Dees, voor je snelle reactie.

Gesloten

Terug naar “Augustus 2014”