75 en nu pas verdachte mammografie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

YvonneS

75 en nu pas verdachte mammografie

Bericht door YvonneS » zo 31 aug 2014, 12:14

Hoi,
Ik (53) ben net zelf uit het bk traject (2x borstsparend geopereerd en 21 bestralingen) Mijn moeder (bijna 75) heeft vorige week voor de laatste keer mee gedaan aan het bevolkingsonderzoek. Er is iets verdachts gevonden en as woensdag moet ze naar het ziekenhuis voor nader onderzoek. Een paar jaar geleden had zij al op 2 plaatsten huidkanker. Zelf zegt ze; er zijn ruim 20 jaar regelmatig foto's gemaakt dus het lijkt me sterk dat het nu ineens iets is... Mijn onderbuikgevoel zegt heel iets anders, zeker na de huidkanker. Hoe zijn jullie ervaringen op dit punt?

Dees
Beheerder

Re: 75 en nu pas verdachte mammografie

Bericht door Dees » zo 31 aug 2014, 14:22

Beste Yvonne, he wat een stress.

Naarmate mensen ouder worden, krijgen ze vaker kanker. Dat is soms levensbedreigend en soms niet. Ik kan onmogelijk zeggen of je moeder slecht nieuws gaat krijgen of niet. We weten dat van de 20 vrouwen die doorgestuurd worden naar aanleiding van het bevolkingsonderzoek 14 niks hebben. 6 hebben wel kanker of een voorstadium (wat géén kanker is maar kanker kan worden). De huidkankertjes van je moeder hebben normaal gesproken niks met borstkanker te maken.

Ik duim voor goed nieuws voor je moeder.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gast

Re: 75 en nu pas verdachte mammografie

Bericht door Gast » zo 31 aug 2014, 14:28

Een zus van mij ging ook voor haar laatste bus- controle. En BINGO. Borstkanker. En later heeft ook mijn oudste zus van 78 nog borstkanker gekregen. Ikzelf heb sinds 2010 uitgezaaide bk, ben de jongste van de drie. Drie zussen op oudere leeftijd BK, in 1 gezin. Het kan dus . Ik kan het niet mooier voor je maken.

Gesloten

Terug naar “Augustus 2014”