koud

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

koud

Berichtdoor Jacq 67 » di 25 feb 2014, 20:43

Ik heb het vooral s'avonds zó koud! Is dit een bijwerking van Tamoxifen? Lijkt een klein klachtje, maar ik vind het echt heel hinderlijk en warme kleding helpt ook niet, die lokken dan eerder een opvlieger uit... Stom gedoe!
Jacq 67

Re: koud

Berichtdoor Anneke78 » di 25 feb 2014, 22:45

Ik heb geen Tamoxifen meer, maar Exemestaan en mijn eierstokken zijn ruim een jaar geleden verwijderd. Ik heb het vaak of heel koud of heel warm, er zit weinig tussen in. Mijn thermosstaat is volledig de weg kwijt, heb ik het idee. Volgens mij een bijwerking van de hormoontherapie en/of overgang. Wel vervelend! :roll:
In november 2009 op mijn 31e de diagnose borstkanker. Helaas een talent voor het ontwikkelen van lokale recidieven in mijn oksel. Twee maal in een lymfeklier (2011 & 2012) en een ent-metastase in de huid van het oksellitteken (2014)
Anneke78

Re: koud

Berichtdoor Dees » wo 26 feb 2014, 19:27

Hoi Jacq67, ik herken het ook. Ik was door de chemo in de overgang geraakt maar toen mijn eierstokken verwijderd werden, had ik het zo koud dat ik in augustus 3 opgewarmde dekens over mee heen had. En toen kreeg ik natuurlijk opvliegers. Ik slik inmiddels geen hormoontherapie meer, maar heb het nog steeds koud, vooral als ik in bed lig. Ik heb wel eens mijn ochtendtemperatuur opgenomen en die was echt héél laag, 35,6 graad, zoiets. Ik heb een electrisch onderdeken. Ik zet die elke avond aan voordat ik in bed stap en gebruik hem om goed op te warmen. Dat betekent tussendoor wel even wapperen vanwege de opvliegers. Als ik 's nachts wakker word en niet kan slapen omdat ik eigenlijk te koud ben, zet ik hem opnieuw aan.

Het heel koud hebben kan ook een teken zijn van een ontregelde schildklier. Dat komt na borstkanker regelmatig voor. Hou het in de gaten, want artsen denken er vaak niet aan.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Februari 2014