Iemand bekend met LD Flap reconstructie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Berichtdoor Annet » di 04 feb 2014, 12:08

Ik krijg deze of volgende maand een borstreconstructie met de LD Flap methode.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en hoe heb je deze operatie ervaren.
Annet

Re: Iemand bekend met LD Flap reconstructie

Berichtdoor Dees » di 04 feb 2014, 13:52

Hoi Annet,
Spannend. Ik moet zeggen dat ik recentelijk niemand meer gehoord heb over de LD-reconstructie met de rugspier. Hier vind je foto's. Hier vind je ervaringsverhalen.

Wat zijn jouw redenen om voor deze reconstructie te kiezen? (dat vraag ik om zeker te weten dat andere vormen niet op onterechte gronden zijn afgewezen, zoals wel eens gebeurt)
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Raviola » di 04 feb 2014, 16:11

Ik heb 19 juli 2013 een LD Flap reconstructie gehad en ben er heel gelukkig mee.
In de eerste instantie zouden we gaan voor een Diep Flap maar door de vele operatie's aan mijn buik kon dat niet.
Wel alle onderzoeken gehad maar er waren domweg geen goede vaten te vinden en dan houd het op.
Heb vier dagen in het ziekenhuis gelegen en ben goed hersteld en het resultaat is geweldig!
Ben er heel blij mee, gewoon weer mooie lingerie kunnen dragen en ik kan niet wachten tot het zomer word.
Kon niet leven met dat beschadigde lichaam(heb het wel 5 jaar geprobeerd)
Ik ben in Nieuwegein geopereerd en heel tevreden over de plastische chirurg. Had al veel over hem gelezen en gehoord en ben blij met hem.
Denkt mee en geeft goede uitleg en is heel vriendelijk.
Dus ik zou zeggen ga er voor! Heb 29 november een borstlift gehad en nu staat alles weer op een rijtje :grin:
Naam van de chirurg is dr.Zonnevylle. Een aanrader en een man met ervaring.Nu nog een tepelreconstructie en dan is alles klaar.
Dus hier een hele tevreden lotgenoot.
Raviola

Berichtdoor Annet » di 04 feb 2014, 20:30

Ik moest eigenlijk aan mijn littekenweefsel geopereerd worden maar toen ik bij mijn pc kwam was hij zo positief over een reconstructie met huid en een spier van de rug en met een prothese met zoutwateroplossing. Dat ik begon te denken dat lijkt mij wel wat, alleen om me weer vrouwelijk te voelen. Het is allemaal heel snel gegaan ik kwam in december bij mijn pc en ik moet nu donderdag 6 februari naar de anesthesioloog, Maar ik vind het lastig ik kan er niet zoveel mensen met ervaring er over vinden. Hoe lang duurt de revalidatie ik ben nog vaak moe en heb veel pijn aan mijn gewrichten waarschijnlijk van de hormoonkuur(anastrozol)is het dan wel verstandig om dit er ook nog bij te hebben, maar ik wil zo graag weer vrouw worden. Ik ben 43 jaar en het is bij mij mei 2012 ontdekt tumor graad III en DCIS Graad 3 en uitzaaiingen in 3 klieren ik heb amputatie, chemo, bestraling, eierstok verwijderd en nu dan hormoonkuur. Ik vind het idee van reconstructie wel eng omdat ik dan niets meer zelf kan voelen of er iets zit of niet. Hij vertelde dat het ook via de buik kan alleen dan moest ik naar een ander ziekenhuis want dat doet hij niet. Maar als ik die foto's zo zie vind ik het niet een hele vooruitgang veel verschil van grootte is dat bij jou ook zo Raviola. Wat mijn buik betreft zou het geen kwaad kunnen dat er wat af gaat. ;) Ik weet dat eigen weefsel beter is maar maakt het zoveel verschil met een prothese? Heeeel lastig allemaal.
Annet

Berichtdoor Raviola » di 04 feb 2014, 21:01

Ik vind de foto die je ziet helemaal niet mooi! Bij mij is het veel en veel mooier.
Wat betreft het herstel je mag 6 weken niet veel doen. En ik heb meer last gehad van m'n rug dan van m'n borst.
Vond het heel goed te doen.Het litteken loopt bij mij ook niet over m'n schouderblad maar van m'n oksel naar m'n taille.
En ja je moet er wat voor over hebben, maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Ik heb cup D. Succes!
Raviola

Berichtdoor Annet » di 04 feb 2014, 21:49

Oke gelukkig want ik werd niet vrolijk van de foto's. Dat ik eerst niet veel mag doen had ik al begrepen.
Maar heb je nu nog last van je rug of iets anders na de operatie? Wat een onzekerheid heb ik toch :roll: .
Maar ben blij iemand gehoord te hebben met dezelfde operatie heb jij nu ook nog steeds de prothese met
zoutwateroplossing.
Annet

Berichtdoor Raviola » di 04 feb 2014, 21:59

Heb nu helemaal geen last meer! Ben alleen heel blij dat ik het heb laten doen.
Het is echt alleen de eerste zes weken dat het even lastig is.
Ik zou zeggen doen!En ik heb een siliconen prothese.
Raviola

Berichtdoor Jopie765 » zo 23 feb 2014, 22:46

Hoi annet,
Het klinkt misschien gek, maar ik heb drie verschillende reconstructies gehad; de diepflap, rugspier en een directe reconstructie met een prothese onder de borstspier. Als ik de mogelijkheid zou hebben om te kiezen zou ik weer voor de diepflap kiezen, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Als je het niet zeker weet, ga dan eens naar een voorlichting die in diverse ziekenhuizen gegeven wordt (info bvn) of maak eens een afspraak met een chirurg die ervaring heeft met allerlei reconstructies zoals bijv. Dr zonnevylle (toevallig ook mijn chirurg :-) )
Ik zou zeggen waar je ook voor kiest, ga er pas voor als je er 100 procent van overtuigd bent dat dit is wat je wilt en een reëel beeld hebt van het resultaat zodat het niet uitloopt op een teleurstelling. Heel veel succes!
Jopie765

Berichtdoor Annet » wo 26 feb 2014, 10:54

Maandag 3 maart is het zover. Ik vind het heel spannend maar sta er wel achter.Vraag me af hoe hebben jullie dat gedaan met slapen alleen op 1 zij liggen?
Hebben jullie anders nog tips wat je wel en wat je niet moet doen?
Annet

Berichtdoor Dees » wo 26 feb 2014, 19:23

Hoi Annet, oeh spannend, dat komt rap dichterbij.

Hier vind je praktische tips voorafgaand aan de operatie.
Hier vind je praktische tips voor na de operatie als je thuis bent.

Ik had zelf een andere operatie en heb een verstelbaar bed. Ik sliep met een rugleuning die half omhoog stond en beendeel dat ook omhoog stond. Zo'n voedingskussen kan soms ook prettig zijn.

Take care, veel succes !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Volgende

Keer terug naar Februari 2014