Ik zou heel graag van mijn andere, "gezonde" borst afwillen.
Mijn linkerborst is geamputeerd in 2013, en ik kan maar niet wennen aan het feit dat ik met 1 borst rondloop.
Een reconstructie wil ik niet, en het gehannes met een prothese/ opgevulde b.h./ scheefhangend gepruts ben ik meer dan zat.
Ik ben niet erfelijk belast voor zover ik weet.
Wat zijn mijn opties ivm vergoedingen etc?
Is het uberhaupt wel mogelijk om van mijn andere borst af te geraken dmv een nieuwe operatie, in plaats van een reconstructie van de missende borst?
Wat moet ik doen om van die andere borst af te komen?
Amputeren andere borst
ModeratorsCOLON Team, Angela, Sanne, Superuser
- Dees
- Beheerder
- BerichtenCOLON 2748
- GeregistreerdCOLON Di 15 Mei 2012, 09:27
Re: Amputeren andere borst
Hoi Elbee, officieel is er geen indicatie om een gezond lichaamsdeel weg te halen, maar artsen kijken vaak verder dan een protocol. Je moet er dus over in gesprek met je chirurg. Misschien stuurt hij/zij je nog naar een psycholoog, omdat je het echt zeker moet weten. Je gevoel erover kan door de tijd veranderen, maar na 2 jaar kan ik me zo voorstellen dat je er echt lang genoeg over nagedacht hebt.
Kun je hier iets mee?
Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Re: Amputeren andere borst
Ja, zeker.
Nu weet ik tenminste dat het niet onmogelijk is.
Ik kan nu een gesprek beginnen hierover. Bedankt!
Nu weet ik tenminste dat het niet onmogelijk is.
Ik kan nu een gesprek beginnen hierover. Bedankt!