Behandeling tumor 7 mm

ModeratorsCOLON Team, Angela, Sanne, Superuser

Gebruikers-avatar
Team
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON Zo 06 Mei 2012, 11:31

Behandeling tumor 7 mm

Bericht door Team » Di 15 Dec 2015, 11:11

Bij mij is pas borstkanker geconstateerd. Tumor van 7mm weggehaald met gradatie 1 en geen uitzaaiingen in de verwijderde okselklier. Gunstig zeggen ze maar met een nadeel: her 2 positief. Ik moet 16x bestraald worden en deze week heb ik nog een gesprek met de oncoloog over wel of niet chemo: ik ben een grensgeval! Gisteren bij de radiotherapeut hoorde ik dat er toch een kwaadaardige cel in de okselklier gevonden was maar desondanks wordt het schoon genoemd?????
Wat is in deze wijsheid??

Is het belangrijk om ook mee te nemen dat 3 broers van mij ook kanker hebben (gehad). 2 daarvan zijn overleden. Wel alle drie een totaal andere kankersoort. Ik weet niet hoe dit werkt maar graag zie ik een reactie tegemoet

Gebruikers-avatar
Dees
Beheerder
BerichtenCOLON 2748
GeregistreerdCOLON Di 15 Mei 2012, 09:27

Re: Behandeling tumor 7 mm

Bericht door Dees » Di 15 Dec 2015, 12:18

Hoi, wat een spanning he.... Tja graad 1 en Her2Neu-positief, dat lijkt niet helemaal met elkaar in overeenstemming. Je zou sowieso een Mammaprint en een Blueprint kunnen laten maken. Dan heb je daar meer informatie om te beslissen wat wijsheid is.

Wat nog belangrijk is te weten hoe oud je bent en of je verder gezond bent. Ook dat beinvloedt de beslissing om wel of niet voor chemo te gaan.

Wat voor soorten kanker hadden je broers? En hoe oud waren ze toen ze ziek werden?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar