Vrouwenarts
Moderators: Team, Angela, Sanne, Superuser
Vrouwenarts
Veel vrouwen die behandeld worden voor borstkanker krijgen te maken met gynaecologische klachten en vragen op het gebied van gynaecologie. Deze zal ik vanaf nu zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. Ik ben Barbara Havenith, vrouwenarts of wel gynaecoloog sinds 1995. Mijn opleiding heb ik Duitsland gedaan, daar hoort de behandeling van borstkanker tot het werkgebied van de gynaecoloog. Ik weet er dus allicht iets meer van de gemiddelde Nederlandse gynaecoloog. Ik werk sinds afgelopen jaar in mijn eigen ZBC - een zelfstandig behandelcentrum - Vrouwenpoli Boxmeer. Dit is een praktijk voor gynaecologie die geheel onafhankelijk is van een ziekenhuis. Dat betekent dat ik andere principes kan hanteren in min praktijk. Ik neem bijvoorbeeld veel tijd voor een eerste gesprek, gemiddeld één uur. Er wordt niet alleen stil gestaan bij een specifieke gynaecologische klacht waar vrouwen mee komen, maar er wordt gekeken naar de samenhang met andere gezondheidsklachten, met het psychische en sociale welzijn. Ben je nieuwsgierig geworden? Kijk dan op http://www.vrouwenpoliboxmeer.nl Je kunt bij mij terecht met de volgende vragen: overgangsklachten (al dan niet als gevolg van de behandeling), abnormale menstruaties en bloedverlies, anticonceptie, vaginale droogte, vaginale infecties en blaasontstekingen, seksualiteit en seksualiteitsproblemen. Of met alle andere vragen die je aan een gynaecoloog zou willen stellen.