Herstel borstbesparende operatie

ModeratorsCOLON Team, Angela, Sanne, Superuser

Maartje

Herstel borstbesparende operatie

Bericht door Maartje » Ma 17 Jun 2024, 19:00

Beste forummers, ik sta voor een borstbesparende operatie. 2 tumoren worden verwijderd (rechterborst hormonale versie 15mm groot ). Nu staat er ook een vakantie in de planning, hoe lang heb je normaal gezien nodig voor een herstel van zo'n operatie?
Alvast bedankt!
Hartelijke groet,

Monalisa
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON Zo 04 Feb 2018, 21:44

Re: Herstel borstbesparende operatie

Bericht door Monalisa » Di 18 Jun 2024, 11:06

Hi Maartje, als ik me goed herinner had ik zo'n twee weken nodig voor het belangrijkste herstel. Toen waren de hechtingen opgelost, misschien op een enkel knoopje na, en waren de wonden mooi dicht. Ik weet nog dat ik die eerste twee weken op mijn rug heb geslapen en dat ik daarna weer op mijn zij kon liggen. Het volledige herstel duurde natuurlijk wel langer. En ik ben daarna heel voorzichtig gebleven met zon e.d. Maar het is een plek die je gemakkelijk kunt bedekken dus dat is niet zo'n probleem. Ik had dus een voorspoedig beloop qua genezing zonder complicaties. Ik werd pas na de operatie bestraald, maar dat is standaard volgens mij, dus ik neem aan dat dat voor jou ook geldt. Er waren bij mij geen okselklieren betrokken.
Hoe dicht volgt je vakantie op de operatie?

Gebruikers-avatar
Dees
Beheerder
BerichtenCOLON 2746
GeregistreerdCOLON Di 15 Mei 2012, 09:27

Re: Herstel borstbesparende operatie

Bericht door Dees » Zo 30 Jun 2024, 21:12

Succes en goed herstel gewenst. Ik heb eigenlijk niks toe te voegen aan wat MonaLisa zegt.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

BUTTON_POST_REPLY

Terug naar