Diagnose

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Diagnose

Berichtdoor WEEGSCHAAL » di 04 sep 2018, 17:23

Dag Dees,
Ik ben in januari 2018 geopereerd geweest.
Borstbesparend: invasief ductaal carcinoom van 1,5 CM, graad 2, MAI 4, geen uitzaaiing in okselklieren, geen duidelijke angio-invasie. Na 2 maanden opnieuw borstbesparend geopereerd gezien de snijrand niet schoon was DCIS graad 3. Wat me ongerust maakt dat er 2 maanden gewacht werd en dit voor de uitslag van de genetische test. Gelukkig was deze negatief en half april gestart met de bestralingen. Is het normaal dat er na 2 maanden opnieuw geopereerd wordt? Hierbij wil ik ook meedelen dat ik woonachtig ben in België en wordt er helaas standaard geen mamma-print gedaan is het zinvol om deze nog aan te vragen of ben ik te laat? Alvast bedankt!

Vergeten te vermelden tumor was hormoongevoelig en neem Nolvadex, geen chemo gehad.
Groetjes, SAM
WEEGSCHAAL

Re: Diagnose

Berichtdoor Dees » vr 07 sep 2018, 10:36

Hoi Sam, 2 maanden wachten voor heroperatie, dat is bést lang, maar goed, je kunt de tijd niet terugdraaien. Een Mammaprint kan alleen de vraag beantwoorden of chemo slim was geweest. Had je schone okselklieren? De kans dat er dan laag risico uit de test komt is wel heel groot. Ik zou het lekker laten varen en Nolvadex slikken en hopen dat het goed met je blijft gaan. Meer kun je niet doen.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Re: Diagnose

Berichtdoor WEEGSCHAAL » vr 07 sep 2018, 14:45

Dag Dees, bedankt voor je antwoord, de hulp/steun die je ons biedt . Mijn okselklieren waren schoon. Groetjes Sam
WEEGSCHAAL

Keer terug naar September 2018