oogontsteking

Moderators: Angela, Sanne, Team, Superuser

dobber

oogontsteking

Bericht door dobber » do 28 feb 2013, 20:15

Na de chemo verdwenen pas mijn wenkbrauwen en wimpers, maar het kwam allemaal redelijk snel weer terug. Nu heb ik steeds bij beide onder-oogleden een soort van ontsteking. Links een dikke bult, rechts een rode puist waar dan pus uitkomt en de wimpers zijn daar ook verdwenen. Al een paar keer zalf gehad van ha. Ik ga maar weer naar de ha. Zou het opeens allergie kunnen zijn van de mascara of toch nog een chemo-effect. In principe een niemandalletje, maar toch een irritant iets. Bekend? :o

Dees
Beheerder

Re: oogontsteking

Bericht door Dees » do 28 feb 2013, 20:24

Hoi Dobber, wat vervelend. Het komt mij niet bekend voor. Zou het kunnen dat dat is op de plek waar nieuwe wimperhaartjes hun weg moeten vinden?

Ik vond in elk geval deze link met informatie over de oogontsteking.

Ik zou inderdaad zeker teruggaan. Ik hoop dat ie een oplossing voor je heeft.

Take care !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Michiel

Re: oogontsteking

Bericht door Michiel » vr 01 mar 2013, 16:37

Hallo Dobber,

Het is een infectie van je ooglezen of een ontstoken traanzakje.
Het gebruikelijke advies is om je oogleden twee maal per dag schoon te maken met wat druppels zwitsal babyshampoo op een wattenstaafje en poetsen.
Het kan dat de bultjes en ontstekingen dan verdwijnen.
Zalfjes zijn (eerlijk gezegd) vaak niet erg effectief.
Als er een bobbeltje blijft zitten, kán je dat weg laten halen bij de oogarts; dat is een klein ingreepje.
Dit soort plekjes (en ontstekingen) kunnen chronisch worden en gaan dan niet vanzelf weg.
Dan zou je zo'n ingreepje kunnen overwegen.
Maar éérst poetsen, dus...

Gesloten

Terug naar “Februari 2013”