Migraine

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Annik

Migraine

Bericht door Annik » di 19 feb 2013, 16:04

Het is nu bijna een jaar naar de chemo, en nu heb ik al een paar keer migraine gehad. Hiervoor had ik het nooit....Kan dat te maken hebben gehad met de chemo??

Dees
Beheerder

Re: Migraine

Bericht door Dees » di 19 feb 2013, 19:18

Hoi Annik,
Ik heb niet eerder gehoord dat iemand migraine kreeg door de chemo. Bij mij is de migraine juist afgenomen (maar dat komt waarschijnlijk door de overgang). Ik ga nog even voor je zoeken en rondvragen.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Sanne
Beheerder

Re: Migraine

Bericht door Sanne » di 19 feb 2013, 21:12

Hoi Annik,

Migraine heeft meestal te maken met leefstijl (stress, spanning, disbalans) en wordt vaak uitgelokt door wegvallen van hormonen (meestal bij stopweek van de pil als voorbeeld).
Borstkanker krijgen en behandelingen ondergaan (hebben) is best stressvol en misschien ontlaadt spanning zich bij jou door migraine?
Maar ook hormonale verstoring kan migraine dus uitlokken.
Door de chemotherapie raak je accuut in de overgang. Afhankelijk van je leeftijd is die blijvend of tijdelijk.
Omdat je zegt dat je alweer een poosje na je laatste chemo bent, verwacht ik dat die verstoring door de chemo alweer is gestabiliseerd.
Mar het kan ook zijn dat je nu uit de overgang zou raken en weer met hormoonwisselingen te maken krijgt.
Zou dat bij jou kunnen spelen? Dat zou een verklaring kunnen zijn...

Er zijn middelen om aanvallen te behandelen of profylaxe om die te voorkomen.
Je zou dat nog met je huisarts kunnen bespreken...
Groet, Sanne
Verpleegkundige en Bestuurskundige. Werkzaam als strategisch adviseur bij een zorgverzekeraar en expert op innovaties in de zorg. Kennis van zorgaanspraken in de zorgverzekering, vergoedingen en (on)mogelijkheden en daarbij kritische ervaringsdeskundige met borstkanker in 2007, 2011 en 2012.

Gesloten

Terug naar “Februari 2013”