Eiwitdieet Modifast. Mag dat bij Her2Neu?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Eiwitdieet Modifast. Mag dat bij Her2Neu?

Berichtdoor Madina » di 30 okt 2012, 09:38

Ik heb even een vraag ,waar ik bij niemand goede uitleg over krijg.
In 2009 borstkanker gekregen, amputatie met gelijktijdige reconstructie. Uitzaaiingen in de oksellymfen.

Mijn tumoren waren hormoongevoelig en eiwitgevoelig.
Nu is het zo, dat door mijn tabletten tamoxifen ik in de overgang ben gekomen. Ik ben ook zwaarder geworden.
Nu doe ik sinds een paar dagen het eiwit dieet van Modifast.
Mag dat eigenlijk wel?
Geef ik mijn tumoren nou niet iets wat ze niet mogen hebben?
Of staat eiwit in voedsel hier buiten.

Niemand weet hier eigenlijk iets van..
Mamma care, huisarts ...ze geven allemaal beetje vaag antwoord, net of ze dat zelf niet weten.
Weten jullie het?
Madina

Re: Eiwitdieet Modifast. Mag dat bij Her2Neu

Berichtdoor Sanne » di 30 okt 2012, 10:43

Och Madina,

Het héten allemaal wel eiwitten, maar ze zijn zó verschillend.
Dat jouw tumor een eiwit (Her2Neu) op zijn celwand had zitten waardoor deze behandeld kan worden met Herceptin heeft niets te maken met eiwitten in voedsel.
Eiwitten of proteïnen zijn in voedsel biologische moleculen, die bestaan uit ketens van aminozuren.
Eiwitten zijn essentieel voor organismen (zoals de mens) en zijn dus een belangrijk bestanddeel van onze voeding.
Eiwitten zitten onder andere in peulvruchten, vleeswaren, gevogelte, eieren, vis, zuivelproducten en noten.
Gezond eten is belangrijk voor een gezond lichaam, dus ga lekker door met je dieet als je je daar goed bij voelt.
Je kunt er echt geen enkel kwaad mee doen richting eventuele tumorcellen.
Dat zou echt iedereen - mammacare en huisarts - je moeten kunnen vertellen...
Gerust gesteld?
Groet, Sanne
Verpleegkundige en Bestuurskundige. Werkzaam als strategisch adviseur bij een zorgverzekeraar en expert op innovaties in de zorg. Kennis van zorgaanspraken in de zorgverzekering, vergoedingen en (on)mogelijkheden en daarbij kritische ervaringsdeskundige met borstkanker in 2007, 2011 en 2012.
Sanne
Beheerder

Keer terug naar Oktober 2012