Avastin

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Avastin

Berichtdoor Sandrina » do 25 okt 2012, 23:17

Lieve meiden,
Een lotgenote heeft uitzaaiingen in haar botten en doet mee aan de studie STOP & GO waarbij ze is ingeloot in groep 2.
Ik lees zoveel verontrustende zaken over Avastin dat ik mij afvraag of er voor haar niks beters te "verzinnen" valt?
Zij krijgt geen APD: alleen Avastin.
Haar oncologe heeft gezegd dat zij schat dat ze nog 1 tot hooguit 5 jaar te leven heeft...
Veel dank voor jullie antwoord weer!
liefs van Sandra XXX
Sandrina

Re: Avastin

Berichtdoor Dees » vr 26 okt 2012, 08:05

Het lastige met studies is dat je niet wéét of een patiënt er baat bij gaat hebben of juist veel bijwerkingen gaat ondervinden. Een Medisch Ethische Commissie kijkt daar wel naar alvorens toestemming te geven. Ik kan onmogelijk iets zeggen over de zin en onzin van deze studie voor haar. Ik kan wel nadere informatie geven. Die staat hier:

Hier staat de Nederlandse samenvatting van de studie.
Hier staat de informatie op de site van de Borstkanker Onderzoeks Groep.
Hier staat aanvullende informatie.

Mochten de bijwerkingen zo heftig zijn, dan is tussentijds stoppen altijd een mogelijkheid.

Ik heb nergens gelezen dat er een exclusie criterium is voor het gebruik van een botversterker (APD, Zometa, Xgeva). Als ze wil weten waarom ze die niet krijgt, zou ze dat met haar oncologe moeten bespreken.

Veel succes !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Sandrina » vr 26 okt 2012, 13:41

ThanXXX again Dees ;) !
Ik wilde eigenlijk weten wat er buiten die studie om voor behandelmogelijkheden voor haar zijn, of zijn die er niet??
liefs Sandra XXX
Sandrina

Berichtdoor Dees » za 27 okt 2012, 08:34

Hoi Sandra, dat kan ik niet beoordelen.

Er is vaak wel wat nieuws uit de kast te trekken, maar je moet je altijd afvragen of het nog echt zinnig is en of het niet te erg ten koste van de kwaliteit van leven gaat. Stoppen met actief bestrijden en concentreren op het verminderen van de klachten is ook een serieuze optie die zeker besproken moet worden. Soms willen mensen daar niet aan en soms willen de mensen in de omgeving er niet aan, maar dat gaat vooral over acceptatie.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Sandrina » zo 28 okt 2012, 15:36

Hartelijk dank weer! Sandra XXX
Sandrina

Keer terug naar Oktober 2012