Haargroei na chemo

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Haargroei na chemo

Berichtdoor Team » do 25 okt 2012, 14:06

hans schreef:ander vraagje: heb je ergens plaatjes liggen van haargroei na vb 1 maand, 2 maanden, ....
mijn vrouw heeft lang blond haar ... en zou natuurlijk zo rap mogelijk iets willen terughebben.
Wat ivm met ervaring extensies? sommige zeggen na 5 cm anderen na 10 cm , ....

Ervaring van iemand met pruik en bepaalde lengtes onder de pruik? tot hoeveel cm dat ongeveer kan. Mijn vrouw is geen fanaat van kort haar. Staat er niet mee.
Team

Re: Haargroei na chemo

Berichtdoor Sandrina » do 25 okt 2012, 22:23

Hallo Hans, ik heb geen ervaring met extentions, maar wel met kaal geweest zijn.
Vier jaar geleden kreeg ik op 1 juli mijn laatste chemo en ik heb een foto van begin november en toen was mijn hoofd net overal bedekt met de eerste haartjes. Die kwamen overigens grijs door, maar veranderden vanzelf weer naar het donker-blonde dat ik altijd had.
De eerste maanden groeide mijn haar erg langzaam, pas na een paar maanden groeide het weer met de gebruikelijke snelheid. Vanaf de tijd dat mijn bol weer overal bedekt was met haar heb ik geen haarwerk meer gedragen, dus ook daar kan ik niks zinnigs over zeggen.
MAAR: zoals met álles rondom borstkanker: bij iedereen is het een kompleet ander verhaal: er valt weinig tot niks te vergelijken. Ik ken vrouwen waarvan hun haar meteen na de laatste chemo ging groeien, en bij anderen duurde het net zo lang of zelfs nog langer dan bij mij.
Ook je haarkleur kan kompleet veranderen, ik ken zelfs een vrouw die blond was van nature, maar waarvan haar haren eerst rood doorkwamen, en daarna verkleurden naar donkerbruin. Beetje toverbal-effect dus...
Sterkte voor je vrouw en voor jou natuurlijk!
Sandra
Sandrina

Berichtdoor herfstblaadje » vr 26 okt 2012, 09:12

http://hairgrowthafterchemo.wordpress.com/

Op deze website heeft een dame die na chemokuren haar haar weer terug kreeg, elke week/maand foto's geplaatst.
herfstblaadje

Berichtdoor Dees » vr 26 okt 2012, 09:18

Dank je en hier van de eerste 19 weken.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Oktober 2012