PAC in borst of arm ?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Emmy 1945

Re: PAC in borst of arm ?

Bericht door Emmy 1945 » ma 15 okt 2012, 21:41

Hoi meisjes , ik heb mijn PAC al 3 jaar vanuit het Radboud en iedere 3 mnd . word hij gebruikt voor mijn ejectie fractie (soms moet ik wel vertellen hoe )
En ook met bloed afnemen iedere 3 mnd en iedere 3 weken de Herceptin . En met de MRI niet als de contrastvloeistof met kracht erin gespoten word .
Alhoewel de nieuwste PAC . nu kan daar ook voor gebruikt worden .

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » ma 15 okt 2012, 22:08

Emmy 1945 schreef:Hoi meisjes , ik heb mijn PAC al 3 jaar vanuit het Radboud en iedere 3 mnd . word hij gebruikt voor mijn ejectie fractie (soms moet ik wel vertellen hoe )
En ook met bloed afnemen iedere 3 mnd en iedere 3 weken de Herceptin . En met de MRI niet als de contrastvloeistof met kracht erin gespoten word .
Alhoewel de nieuwste PAC . nu kan daar ook voor gebruikt worden .
Op je borst of in je elleboog?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Sandrina

Bericht door Sandrina » wo 17 okt 2012, 14:01

Mijn lieve Moeke Emmy ;) heeft de PAC in haar borst, maar de allernieuwste PAC kan zowel in de arm als de borst geplaatst worden.

Sandrina

Bericht door Sandrina » do 25 okt 2012, 22:44

Dees schreef:In principe moet het mogelijk zijn om op dezelfde dag de PAC te krijgen en direct erachteraan de chemo. Ze heeft wel een open wond en dat geeft ook altijd risico op infectie. Hopelijk gaat alles goed.
Nou dat is inderdaad NIET goed gegaan zoals ik al vreesde: na 6 dagen in het ziekenhuis beland met hoge koorts, veel pijn en een ontstoken PAC die er nu niet uitgehaald kan worden omdat ze er zo belabberd aan toe is.
Ik snap NIET dat ziekenhuizen op dezelfde dag een PAC plaatsen én een TAC-chemo geven :evil: !
Wie dit leest: laat je PAC vooraf plaatsen zou ik zeggen zodat dit allemaal goed kan genezen voor je met de chemo's start !
liefs van Sandra XXX

Gesloten

Terug naar “Oktober 2012”