reconstructie uit dij

Moderators: Angela, Sanne, Team, Superuser

Dees
Beheerder

Re: reconstructie uit dij

Bericht door Dees » wo 17 okt 2012, 21:17

Hoi Sask, fijn dat je er een goed gevoel bij hebt. Ook na het vertrek van Hamdi naar Brussel is er met Blondeel en zijn collega's veel expertise gebleven in het UZ Gent. Misschien kun je wel op consult gaan bij Hamdi en dan zien wat je doet. Stel dat de borsten uit de dijen gemaakt moeten worden, dan moet dat wel gebeuren door iemand die dat vaker heeft gedaan, omdat het toch veel minder vaak voorkomt. Aan het einde van het jaar heb je weer de mogelijkheid om van zorgverzekeraar en van pakket te wisselen.

Toi toi toi !!!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Sask

Bericht door Sask » wo 17 okt 2012, 21:26

Ik kan me niet voorstellen dat ik niet genoeg buikvet heb, zoals ze in mijn ziekenhuis zeiden. Het alternatief was LD. In Gent zijn ze daar geen voorstander van, maar kan bij gebrek aan buikvet event. Lipofilling worden gebruikt. Daarna komt de sgap flap.
Ga maar snel eens op consult. Weet jij of de wachttijden in de praktijk misschien vaak meevallen?

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 18 okt 2012, 14:09

Bij Hamdi is de wachttijd een paar maanden. Bij de andere artsen in Gent ook.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

plastischirurg

Bericht door plastischirurg » wo 24 okt 2012, 23:10

Hoi Sask,

In reactie op dit topic kan ik je melden dat ook in het azM te Maastricht veel ervaring is met zowel de DIEP, SGAP als TMG lap. Aldaar werken plastisch chirurgen die, net als ik, zijn opgeleid door dezelfde professor als Philip Blondeel en Moustafa Hamdi.

Laat door een ervaren plastisch chirurg zeker nog eens naar je buik kijken, als je zelf denkt wel iets van een gezond "vrouwelijk" buikje te hebben, is er al snel wat mogelijk hoor.

Veel succes!

Sask

Bericht door Sask » do 25 okt 2012, 13:14

Wat fijn deze reactie! Ik heb zojuist gebeld met Gent en wilde dat even hier terugkoppelen en nu lees ik uw bericht. Prof. Blondeel neemt geen buitenlandse patienten aan op het moment ivm veel te druk en heeft een wachttijd van 2 jaar, dus ik wilde me net opnieuw beraden over wat nu en nu lees ik dit. Fijn en zeker een optie!

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 25 okt 2012, 14:51

Behalve Blondeel zijn er nog meer artsen in Gent en elders die deze technieken beheersen. Goed om te weten dat ze in Maastricht deze techniek ook goed beheersen.
Groeten, Dees

Hanne1961

Bericht door Hanne1961 » vr 26 okt 2012, 20:44

Als patiënt in Maastricht, kan ik ook bevestigen dat ze daar veel ervaring hebben met borstreconstructies.
Zelf heb ik een reconstructie met prothese, waar ik heel tevreden over ben en die bijna gelijk is aan mijn goede borst.
Dit was voor mij een bewuste keuze. Met eigen weefsel was ook mogelijk geweest, maar dat had niet mijn voorkeur.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » za 27 okt 2012, 08:17

Hanne1961, goed om te horen.

Als jij een mogelijkheid ziet, kun je dan eens vragen hoe vaak het team de Diepflap (met buikweefsel) per maand uitvoert en hoe vaak ze een Sgapflap (bil) en TMGflap (dij) gedaan hebben?
Groeten, Dees

Hanne1961

Bericht door Hanne1961 » za 27 okt 2012, 14:15

Hallo Dees,

Ik moet op 15 november op controle en zie dan Prof v.d. Hulst. Zal zeker de vraag stellen.
Kijk ook eens op http://www.dieplap.nl/. Dr Tuinder en Dr. Sawor hebben mijn operatie gedaan, waarover ik heel erg tevreden ben.
Verder heeft Claudia Willems de tepel getatoeert. Op 15 november wordt dit nog eens herhaald.
Ook van Dr. Meesters hoor ik uit mijn directe omgeving hele positieve verhalen.

Ik houdt je op de hoogte.

gr. Hanne1961

Sask

Bericht door Sask » do 01 nov 2012, 15:37

Ik ben ook heel benieuwd. Ben gisteren naar de duizend borstenbeurs geweest en heb lang gesproken met een pc uit Tilburg. Daar doen ze de diepflap ca. 50 x per jaar.

Gesloten

Terug naar “Oktober 2012”