Cor de Kroon, gynaecologisch oncoloog

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

cordekroon

Cor de Kroon, gynaecologisch oncoloog

Bericht door cordekroon » zo 24 jun 2012, 12:40

Ik ben Cor de Kroon, gynaecologisch oncoloog in het LUMC in Leiden. Hoewel ik in het noorden van het land ben opgegroeid in het Groningen geneeskunde heb gestudeerd ben ik na mijn studie in Leiden terecht gekomen omdat ik daar het onderzoek heb gedaan voor mijn proefschrift (over gynaecologische echoscopie). Tijdens mijn opleiding tot gynaecoloog (in het LUMC en in het HAGA Ziekenhuis) bleek mijn interesse voor de oncologie en daarom heb ik me na de opleiding tot gynaecoloog verder ontwikkeld in de gynaecologische oncologie door het doorlopen van een fellowship (in het LUMC). In het kader van dat fellowship heb ik ook enige tijd in Melbourne (Royal Women's Hospital) gewerkt. Inmiddels ben ik dus staflid gynaecologische oncologie in het LUMC.

Binnen de gynaecologische oncologie zijn mijn aandachtsgebieden de chirurgische behandeling van baarmoederhalskanker, minimaal invasieve chirurgie, imaging, fertiliteitspreservatie, kwaliteit van leven en palliatieve zorg. Ik ben ervan overtuigd dat #patientalspartner #patientincluded en #patientempowerment een cruciale verandering in de (oncologische) zorg teweeg zullen brengen en ben vast van plan mijn aandeel daarin te leveren.
Cor de Kroon
Gynaecologisch Oncoloog

Wie is wie?

Terug naar “Wie is wie?”