Michiel van Soelen, huisarts

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Michiel

Michiel van Soelen, huisarts

Bericht door Michiel » za 19 mei 2012, 14:09

Bijna 10 jaar ben ik huisarts in een maatschap van 5 huisartsen en heb een praktijk van bijna 5000 patiënten, samen met mijn associé.
Na uitgebreide gynaecologische en verloskundige ervaring, besloot ik dat bevallingen in de nachtelijke uren onvoldoende favoriet waren om gyneacoloog te worden. Vervolgens koos ik voor de bredere huisartsgeneeskunde.
Jaarlijks tref ik ongeveer 6 nieuwe patiënten met borstkanker. Dat hoort bij mijn vak.
Borstkanker kwam dichterbij toen mijn echtgenote in 2007 voor de eerste keer, en in 2011 en 2012 nogmaals met borstkanker werd geconfronteerd.
Hiermee ken ik nu de rol van huisarts, maar ook die van partner van...
Als generalistisch arts, betrokken partner en geïnteresseerd mens, ben ik van de recente ontwikkelingen in mijn vakgebied en op het gebied van borstkanker op de hoogte of weet deze medisch te beoordelen of te plaatsen. Ook ben ik in mijn rol als huisarts, vaak meer dan de behandelaars in de eerste fase, op de hoogte van langere termijn gevolgen. Dan kijk ik naar klachten die samen kunnen hangen met de behandelingen, maar even vaak niet omdat er net als bij iedereen ook "gewone" klachten bestaan, die niets met kanker te maken hebben. Dat probeer ik graag te duiden door niet meteen vanuit een oncologische invalshoek te kijken, maar deze natuurlijk wel mee te wegen.
Ik hoop enkelen van jullie van dienst te kunnen zijn.

Terug naar “Wie is wie?”