Steken in borst na bestraling

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

Marrie1967

Steken in borst na bestraling

Bericht door Marrie1967 » wo 07 apr 2021, 11:08

Goedemiddag,

In februari ben ik 15 keer bestraald omdat de tumor helaas door de huid van de borst was gekomen. Inmiddels is complete huid van de borst af, maar de huid groeit vanaf de buitenkant gelukkig ook al weer terug.

Wel heb ik regelmatig forse steken in de borst. Heeft iemand ervaring hiermee en kan iemand aangeven hoe lang die steken aanwezig blijven? Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,
Marja

Zonnetje

Re: Steken in borst na bestraling

Bericht door Zonnetje » wo 07 apr 2021, 13:06

Hoi Marja,

Ik heb 10 februari mijn laatste bestraling gehad (20 x). Ik voel ook dagelijks steken in mijn borst. Nu begreep ik van anderen dat dat erbij hoort en dat er toch best lang nog veel gaande is in de bestraalde borst. Ik voel het op verschillende plekken. Soms ook niet. Maar ook tijdens de chemo had ik regelmatig pijnlijke plekken of steken in de borst waar de tumor zat.

groetjes
Jacquelien

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 07 apr 2021, 13:23

Oh Marja, ja heel herkenbaar. Ik denk echt dat iedereen dat heeft. Het bestraalde weefsel is wat minder goed doorbloed en wordt stugger. Probeer goed oefeningen te doen, te rekken en te strekken. Dat helpt wellicht niet tegen de steken, maar wel om alles een beetje los te houden.

Veel sterkte
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Marrie1967

Bericht door Marrie1967 » do 08 apr 2021, 07:54

Dank jullie wel voor jullie reactie. Ik zit nu in mijn rustweek van de capecitabine en ik hoop dat in ieder geval de huid zich nu snel zal herstellen. Ook dat geeft een vervelend gevoel naast de steken die door jullie herkend worden.

Groetjes,
Marja

Kitty

Bericht door Kitty » do 08 apr 2021, 22:11

Het ging bij mij op een gegeven moment wel over.... misschien wel jaar later maar toch

Plaats reactie

Terug naar “Stel je vraag HIER”