Anastrozol en artrose

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

Akris
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 31 jul 2016, 08:22

Anastrozol en artrose

Bericht door Akris » wo 26 aug 2020, 08:58

Ik ben aan mijn vierde jaar anastrozol bezig en heb nu artrose gekregen. Bij de arts geweest foto's van beid knieën genomen.
De artrose wordt met de dag erger en er zijn dagen dat ik echt niks kan zonder pijn.
Ik kan niet meer lopen, na 10 meter heb ik al zo'n erge pijn, zowel mijn knieën als mijn bekken. Ook in de nacht beginnen mijn knieën nu pijn te doen.
Mijn vraag ; kan anastrozol artrose veroorzaken?
En kan ik daar iets tegen doen?
Alvast bedankt voor je antwoord.

Gebruikersavatar
Dees
Beheerder
Berichten: 4835
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 08:27

Re: Anastrozol en artrose

Bericht door Dees » di 01 sep 2020, 07:24

Beste Akris, vervelend is het he. Ja, aromataseremmers kunnen wel degelijk artrose veroorzaken. Je slikt nu vier jaar hormoontherapie. Je hebt er al een hele tijd opzitten. Zou het niet de moeite zijn om een pauze te nemen en kijken of het beter wordt? Overleg je met je arts wat de risico's dan zijn?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Augustus 2020”