wel of geen Chemo keuze

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

Bri

Re: wel of geen Chemo keuze

Bericht door Bri » di 19 nov 2019, 09:12

Dank jullie wel allemaal voor de reacties!

Ja daqt lijkt me een goed plan Dees, ik was gisteren bij de radioloog. Vandaag naar de internist oncoloog dus ik ga het rapport opvragen. Als mede erfelijk onderzoek, mammaprint en second opinion AVL.

Ik heb inderdaad tijd omdat de bestralingen nu starten heb ik nog 3 weken. De radioloog gaf wel aan inderdaad dat mocht je nog kiezen voor amputeren n.a.v. het erfelijkheids onderzoek dan is de bestraling overbodig geweest maar zo lang nog wachten tot die uitslagen er zijn vonden ze ook niet verstandig.

lieve groeten!

Kitty

Bericht door Kitty » wo 20 nov 2019, 10:04

Goed zo Bri ga er voor! Neem je traject in eigen hand.
En je vraag over de immuuntherapie, dat is niet van toepassing bij jou omdat je geen HER positieve tumor had.
Her positieve tumoren zijn wat pittiger en dan mag je zowieso geen mamaprint.. maar jij dus wel :-)
Succes en je PA rapport is ook goed om te weten, dan kan Dees er nog veel meer zinnigs over zeggen.
Niet zomaar aan de chemo hoor ... alleen als het nodig is.

Bri

Bericht door Bri » wo 20 nov 2019, 15:22

Hallo Allemaal,
Gisteren goed gesprek gehad. Ik heb het rapport van de PA gekregen, zal dit naar je mailen Dees wellicht wil je er nog even naar kijken voor me want mij zegt het niet zoveel en alle aanvullende info is welkom.

Mammaprint is aangevraagd, second opinion is aangevraagd in het AVL en ook een erfelijkheidsonderzoek is aangevraagd. Ben ik heel blij mee!

Nee Kitty ik wil idd niet zomaar aan de Chemo maar ik wil ook geen onnodige risico's nemen. Ik ken een aantal mensen die geen Chemo nodig hadden en dat nu niet meer na kunnen vertellen :(

Dank jullie wel allemaal!

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 20 nov 2019, 19:14

Ik heb je teruggemaild. Ik snap je opmerking wel dat je mensen kent die geen chemo hadden en dat niet meer na kunnen vertellen. Ik ken ook mensen die wel chemo hadden en dat ook niet meer na kunnen vertellen. Garanties krijg je gewoon niet.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

alieba

Bericht door alieba » wo 20 nov 2019, 22:36

Goed gedaan Bri! Met hulp van Dees en de anderen kun je nu beter beslissen. Een ding is alvast zeker: dat ‘rotding’ is er bij jou al uit en kan op dit moment niks meer uithalen. (Mij gaf dat weer lucht en ruimte in mijn hoofd). Wat volgt is allemaal preventief. Gedurende het traject, wat je ook besluit, leer je omgaan met het gegeven dat je ziek bent geweest.
Sterkte met de komende bestralingen en alle andere behandelingen die je gaat krijgen.
🍀

Bri

Bericht door Bri » di 26 nov 2019, 10:06

Hallo Dees, Ik heb geen email van je kunnen vinden, ook niet in de spam box ofzo. Zou je hem nogmaals willen sturen? Groetjes

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » di 26 nov 2019, 16:04

Gedaan. Vanaf mijn privé-mail
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “November 2019”