Haarverlies Tamoxifen

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Matcha

Haarverlies Tamoxifen

Bericht door Matcha » vr 08 nov 2019, 13:22

Beste Dees,

Ik heb 5 jaar tamoxifen erop zitten en ben toen 3 maanden gestopt omdat dat mocht van de oncoloog. Tijdens die 3 maanden kreeg ik veel bijwerkingen door het stoppen namelijk pijn in de borst die ik nog heb, de pijn hing samen met mijn maandelijkse cyclus (ik zit nog niet in de overgang) . Toen ben ik na die 3 maanden weer begonnen met de tamoxifen omdat de arts geen andere oplossing zag voor de pijn die ik had, ik werd er snachts ook wakker van.
En nu na 2,5 maand weer tamoxifen begint mijn haar uit te vallen, nu weet ik dat dat een bijwerking kan zijn van de tamoxifen, maar ik zou graag willen weten of er een risico is dat dat haarverlies blijvend is. Want ik hoef het niet meer te nemen voor het risico op borstkanker en daarom vraag ik me af of dit het wel waard is.
Ik hoop dat jij of iemand anders hier ervaring mee heeft of er wat meer van weet, zodat ik weet of dat haar altijd terugkomt na stoppen met tamoxifen of dat ik ermee moet stoppen (uiteraard na overleg met arts). En een andere oplossing voor de pijn moet zoeken.
Alvast bedankt.

Dees
Beheerder

Re: Haarverlies Tamoxifen

Bericht door Dees » di 12 nov 2019, 10:29

Hmmmm Matcha, wat ellendig zeg. Heb je de voordelen van tamoxifen maar ook de nadelen. Voor de pijn in je borst zullen ze vaak iets hormonaals willen geven, maar net dat wordt na hormoongevoelige borstkanker afgeraden. Ik verwacht dat het helemaal plat leggen van de eierstokken, met bv Lucrin of Zoladex, wellicht helpt tegen de pijn, maar omdat je dan in de kunstmatige overgang komt is dat voor je haren vaak ook niet fijn.

Zou die haaruitval een tijdelijk iets kunnen zijn? Had je het in die 5 jaar dat je tamoxifen slikte ook? Zou je ook een verstoring van de werking van je schildklier kunnen hebben? Laatst hoorde ik van een arts dat Biotine, Vitamine B8, kan helpen tegen haaruitval.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Plaats reactie

Terug naar “Stel je vraag HIER”